//
کدخبر: ۲۵۴۷۶۴ //

نوبخت:کرونا بر منابع ریالی دولت تاثیرگذاشته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کرونا بر منابع ریالی دولت تاثیر گذاشته است.

نوبخت:کرونا بر منابع ریالی دولت تاثیرگذاشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در جلسه امروز (سه‌شنبه 19 فروردین) مجلس که درباره شیوع کرونا و تاثیرات آن در کشور برگزار شده بود، اظهار داشت: آثار کرونا تاکنون روی منابع دولت اثر گذاشته است، یکی از مؤلفه‌های تامین منابع در بودجه سال جاری فروش نفت و فرآورده‌های آن بوده که با عنایت به کاهش تقاضای جهانی و افت قیمت نفت می‌توانیم اعلام کنیم بیماری کرونا روی منابع ریالی ما تاثیر گذاشته است.

وی درباره اخذ مالیات نیز گلفت: با توجه به شرایط رکود و تصمیم دولت برای همراهی با بنگاه‌های تولیدی و کسب و کارهای خرد در این بخش امحال سه ماهه را اعمال کردیم که از نظر درآمدهای دولت از بخش مالیات این بخش هم با عدم تحقق مواجه شد. لذا فقط بخش واگذاری دارایی‌های مالی دولت باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه،  مصرف بنزین از 90 میلیون لیتر در روز در حال حاضر به 42 میلیون لیتر رسیده است، اظهار داشت:  آنچه می‌توانستیم از محل صرفه جویی بنزین داشته باشیم و بتوانیم به کشورهای همسایه صادرات کنیم به دلیل وضعیت کرونا در آنجا، امکان پذیر نیست.

نوبخت ادامه داد:‌امکان تاخیر در حقوق‌ها و یارانه‌ها وجود ندارد به همین دلیل دولت باید هنز زیادی به خرج داده تا جایی که امکان دارد طرح‌های عمرانی و پروژه‌هایی که مردم انتظار دارند اجرایی و دنبال کنند.

این خبرتکمیل می شود...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان