//
کدخبر: ۲۴۲۹۵ //
معاون رییس جمهور در امور زنان:

رد صلاحیت زنان در هیاهوی رد صلاحیت مردان گم شد

مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رجل سیاسی یک مساله است که باید به آن پاسخ داده شود و با پاک کردن صورت مساله نباید گمان شود که این مساله حل شده است.

 رد صلاحیت زنان در هیاهوی رد صلاحیت مردان گم شد

به گزارش فرتاک نیوز، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رجل سیاسی یک مساله است که باید به آن پاسخ داده شود و با پاک کردن صورت مساله نباید گمان شود که مساله حل شده است.

شهیندخت مولاوردی در نشست "زنان و مساله رجل سیاسی" که با همکاری کارگروه مدیریت و مشارکت سیاسی اجتماعی زنان و کمیته امور زنان خانه احزاب در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: تعریف و تفسیر رجل سیاسی یک دغدغه اساسی است که سالیان سال وجود داشته است و ما به دنبال پاسخ مناسب برای آن هستیم.

وی در ادامه گفت: براساس قانون یکی از شروط قضاوت، به صراحت مرد بودن ذکر شده است. قانون گذاران می‌توانستند همین شرط را برای رییس جمهور نیز بگذارند اما به پیشنهاد شهید بهشتی شرط رجل سیاسی-مذهبی بودن  ذکر شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سابقه حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: از دوره هشتم انتخابات ریاست جمهوری، زنان به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده اند البته به هیچ وجه تاکنون به صراحت اعلام نشده است که زنان به دلیل جنسیت خود احراز صلاحیت نشده‌اند. 137 زن نیز برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که هیچکدامشان احراز صلاحیت نشدند اما این خبر در هیاهوی رد صلاحیت مردان صاحب نام گم شد و شورای نگهبان نیز تاکنون نفیا و اثباتا درباره کاندیداتوری زنان درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهارنظر نکرده است.

مولاوردی در مورد سیاست‌های کلی انتخابات که سال گذشته ابلاغ شد، گفت:یکی از جزءهای بند۱۰این سیاستها شورای نگهبان را مکلف می‌کند که معیارهای دقیق مدیر و مدبر و رجل سیاسی بودن را تعریف و اعلام کند. امیدوار بودیم این تعریف تا پیش از ثبت‌نام برای انتخابات این دوره ریاست جمهوری مشخص شود تا نه فقط زنان بلکه مردان شرایط خود را با معیارها تطبیق دهند و شاهد وضعیتی که در مقابل چشم جهانیان اخیرا اتفاق افتاد نباشیم.

وی افزود: موج ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بی‌سابقه و بی نظیر بود چون هرکس تحت هر شرایطی به خود اجازه داد برای مهم‌ترین مقام اجرایی کشور خود را واجد شرایط بداند.

امیدواریم به زودی تکلیف معیارهای  کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان با اشاره به ثبت‌نام اعظم طالقانی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: ما مدیون این حرکت تاریخی هستیم چراکه اقدام او برای کاندیداتوری با توجه به وضع جسمانی‌اش پیام ‌های بسیار ارزشمندی برای ما داشت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان