//
کدخبر: ۲۳۵۱۹۴ //

پیمان جمعی بازیگران رادیو با سردار سلیمانی

هنرمندان و بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به دست شقی‌ترین آحاد بشر را محکوم کردند.

 پیمان جمعی بازیگران رادیو با سردار سلیمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

معاون امور استان‌های صداوسیما: سلیمانی‌ها زنده‌اند

در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی دارابی معاون رییس صداوسیما پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

سپیده‌دم صبح جمعه (13 دی‌ماه) سپهبد شهید قاسم سلیمانی در یک عملیات تروریستی مشترک توسط آمریکا و اسرائیل و در حوالی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

پنتاگون اعلام کرد این عملیات با دستور و نظارت مستقیم ترامپ رییس جمهور آمریکا صورت گرفته است. این یک جنایت ضدبشری، نقض حاکمیت ملی عراق و نماد تروریسم دولتی رژیم حاکم بر آمریکا است و بی شک رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار باید در انتظار انتقام سخت ملت بزرگ ایران و محور مقاومت باشند.

در بخش دیگری از این پیام با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی مجاهد و رزمنده دفاع مقدس و قهرمان مبارزه با داعش بود، تصریح شده است: او سرباز صدیق ملت و رهبری به شمار می‌رفت؛ مجاهدی فداکار، مخلص، مومن و عاشق خدمت به مردم که یک عمر برای آرامش ما لحظه ای چشم بر هم‌ نگذاشت اما چه بیرحمانه زمانی که همه ما چشم روی هم گذاشته و در خواب آرام به سر می بردیم او را به شهادت رساندند. سلیمانی اگر چه به آرزویش که شهادت بود رسید اما راهش ادامه خواهد یافت و سلیمانی‌ها زنده‌اند. روحش شاد و یادش پر رهرو باد!

ویژه برنامه "عصر" در پاسداشت شهید قاسم سلیمانی

با توجه به شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای متجاوز آمریکایی در عراق، ویژه برنامه تلویزیونی "عصر" با تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب زاده و با موضوع بررسی شخصیت این شهید بزرگوار، شنبه شب 14 دی‌ماه به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می رود.

در این برنامه همچنین قرار است زندگی مبارزاتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم مورد بررسی قرار بگیرد. در بخشی دیگر هم به چرایی عملیات نیروهای آمریکایی علیه او با دستور مستقیم ترامپ پرداخته می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی "عصر" شنبه 14 دی ساعت 19:35 از شبکه افق پخش خواهد شد.

"عقیل" روایتی از زندگی ابومهدی المهندس‌ها در ایران

تهیه‌کننده مستند داستانی عقیل گفت: عقیل روایت داستان یک جوان معاود عراقی است که به سمت آرمان‌های معنوی گام برمی‌دارد. این اثر به روح پرفتوح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تقدیم می‌شود.

امیرحسن خواجوی، تهیه‌کننده مستند داستانی عقیل در دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار با تاکید بر اینکه این مستند تلاشی برای نشان دادن معنویت در زمانه کنونی است، گفت: عقیل روایت داستان یک جوان معاود عراقی است که به سمت آرمان های معنوی گام برمی‌دارد. به همین منظور این اثر به روح پرفتوح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر این مردان بزرگ در بطن ما نبودند، ایرانیان نمی‌توانستند واقعه‌ای همچون پیاده‌روی بزرگ اربعین را از نزدیک مشاهده کنند و یقیناً ساخت این اثر و این قبیل آثار نیز ممکن نبود. این اتفاق نیز گوشه‌ای کوچک از زحمات ایشان بود.

تهیه‌کننده این اثر هنری گفت: آنچه که جامعه ما بیش از پیش به آن احتیاج دارد همدلی و هم سخنی است. سعی شده است این مهم در مستند داستانی عقیل به بهترین شکل به تصویر کشیده شود. دوستان هنرمند بالغ بر یک ماه در موقعیت‌های به تصویر کشیده شده حضور داشتند و در سخت‌ترین شرایط مشغول تولید بودند.

خواجوی با اشاره به فیلم‌برداری این اثر در عراق، خاطرنشان کرد: حضور در کشور عراق نیز بخشی از فیلمنامه بود که بحمدالله بدون هیچ مشکلی انجام شد. بنابراین میتوان این اثر را یک اثر برون‌مرزی نامید که با همکاری تمامی اعضاء مجموعه پیام‌رسان حکمت و اندیشه به انجام رسید.

وی تأکید کرد: بدون شک تعداد بسیاری از معاودین همچون «عقیل»، امروزه در کنار ما زندگی می‌کنند و ما باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم؛ عقیل داستانی از ابومهدی المهندس‌ها است.

مدیرعامل شرکت پیام‌رسان حکمت و اندیشه گفت: از جمله اهداف این مجموعه در سال آینده تولیدات سینمایی و در دو سال آینده حضور در جشنواره فیلم فجر است که در حال فراهم‌سازی مقدمات آنیم.

مستند داستانی "عقیل"، به کارگردانی بهزاد شیخ، تهیه‌کنندگی امیرحسن خواجوی، تصویربرداری مجتبی حسن‌زاده و روایتگری عقیل بهرامی روز سه‌شنبه 17 دی‌ماه، ساعت 14 در سالن دوم سینما فلسطین در قالب دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در بخش بیداری اسلامی، اکران خواهد شد.

تشییع شهلا ریاحی فردا از تالار وحدت

مراسم تشییع شهلا ریاحی (بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون) طبق برنامه‌ی اعلام شده، فردا 15 دی‌ماه از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود. خانه سینما دوباره اعلام کرد که این مراسم فردا یکشنبه ساعت 9:30 صبح از مقابل تالار وحت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

مراسم ترحیم شهلا ریاحی نیز روز پنجشنبه 19 دی‌ماه از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود. ریاحی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون متولد سال 1305 بود که شامگاه 10 دی‌ماه در سن 93 سالگی درگذشت.

او طبق گفته پسرش، از حدود 10 ماه قبل قادر به صحبت کردن و غذا خوردن نبود و مدت‌ها بود که کسی از اطرافیانش را نیز نمی‌شناخت.

از جمله فیلم‌های این بازیگر می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «پرستار شب»، «گل مریم»، «در مسیر تندباد»، «مرگ پلنگ»، «بچه‌های طلاق»، «دلشدگان»، «دوفیلم با یک کلید»، «راه و بیراه»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «چراغ خانه»، «همسران»، «این خانه دور است» و «سلام به انتظار» اشاره کرد.

او علاوه بر سال‌ها حضور در عرصه بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما، با ساخت فیلم «مرجان» در سال 1335 به عنوان اولین کارگردان زن سینمای ایران نیز شناخته می‌شود. آخرین حضور او در سینما به فیلم «نهنگ عنبر2» در سال 1395 برمی‌گردد.

پیمان جمعی از بازیگران رادیو نمایش با سردار سلیمانی

جمعی از هنرمندان و بازیگران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ضمن تبریک به روح بلند سردار ایرانی و تسلیت به همه آزادگان جهان، ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را به دست شقی‌ترین آحاد بشر محکوم کرده و اعلام کردند راه این بزرگمرد همواره ادامه خواهد داشت.

در پیامی که از سوی جمعی از هنرمندان و بازیگران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو آمده است، می‌خوانید:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

چه می‌شود کرد؟

سیاه بپوشیم، روح بلند حاج قاسم دلگیر می‌شود که «مگر نه آنکه شهادت آرزویم بود»؛ سیاه نپوشیم، چه کنیم «با این دل ناماندگار بی‌درمان».

پهلوان عصرمان، مستانه میان عاشقان چرخ زد و ما چون مسخ شدگان تماشایش کردیم تا پر بکشد به سوی جانان.

حالا ارواح طیبه شهداء او را در آغوش گرفته‌اند و حاج قاسم با آن لبخند مردانه و امیدبخش به ما نگاه می‌کند و نیک می‌داند که پرچم مقاومت در این سرزمین هرگز به زمین نمی‌افتد و چون او چنین باشد، مایه قوت قلب ماست.

ضمن تبریک به روح بلند آن سردار ایرانی و تسلیت به همه آزادگان جهان، ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را به دست شقی ترین آحاد بشر محکوم کرده و اعلام می‌داریم راه این بزرگ مرد همواره ادامه خواهد داشت، گرچه چون او مرد میدان نبرد نیستیم، اما مانند همه ایرانیان مرد جنگیم و اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک و ذره ای از شرف ایران به دست دشمن بدطینت و پلید آلوده شود.

و اینگونه با روح پاک او پیمان می بندیم که دست در دست هم به پشتگرمی پیرمان و با همراهی تمام مردم ایران و آزادگان جهان تا آخرین قطره خون از آرمانش دفاع کنیم.

از تولد تا شهادت «سردار دلها» به روایت شبکه چهار

گروه سیاسی شبکه چهار سیما به مناسبت شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه «رو در رو» را بصورت زنده هر روز ساعت 19 روی آنتن می برد. پخش این ویژه برنامه از روز جمعه آغاز شده است و تا روز چهارشنبه 18 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز شنبه، 14 دی‌ماه میهمان برنامه «رو در رو» با موضوع « سردار مقاومت، سرباز ولایت» می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است در این گفت‌وگوی زنده به ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بپردازد.

برنامه گفتگو محور «رودررو» به تهیه کنندگی شهریار افشاری پور و اجرای مراد عنادی، با حضور کارشناسان هر هفته چهارشنبه ها ساعت 19 در قالب یک گفتگوی زنده تلویزیونی، به بررسی مهمترین موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان می‌پردازد که در پی اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی،در قالب یک ویژه برنامه 6 قسمتی هر شب روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

«سردار دلها» عنوان یک مستند ترکیبی است که گروه سیاسی شبکه چهار سیما ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی تهیه و تولید کرده است. این مستند که امشب (14 دی‌ماه) ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود به زندگینامه سردار شهید سلیمانی از تولید تا شهادت و سیر مبارزاتی ایشان از دوران دفاع مقدس تا پایان داعش می‌پردازد.

در این مستند با سردار سیدیوسف مولایی از همرزمان سردار شهید سلیمانی و ایرج فرخنده‌پور کارشناس مسائل سیاسی گفت‌وگو شده است.

 فیلم مستند «تاکسی به مقصد تاریکی» به کارگردانی الکس گیبنی در دو قسمت 14 و 15 دی ماه به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در این فیلم مستند الکس گیبنی به افشای جزییات رفتار وحشیانه و غیرقانونی نیروهای آمریکایی با زندانیان افغانی و عراقی در زندانهای بگرام در افغانستان، زندان ابو غریب در عراق و زندان گوانتانامو و نیز فساد و بی‌رحمی سیاستمداران آمریکایی  می‌پردازد.

مستند «تاکسی به مقصد تاریکی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند در سال 2008 و تحسین‌شدة جشنواره ‌های معتبر بین‌المللی است.

برنامه صبحگاهی شبکه چهار سیما با عنوان «طلوع» به مدت سه روز به صورت ویژه برنامه به شهادت سردار شهید سلیمانی می‌پردازد.

در این برنامه با اجرای محمدرضا مقدسیان، به بازتاب خبر شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحات اجتماعی فعالان حوزه‌های کسب و کار های نوپا پرداخته می شود و همچنین با حضور کارشناسان روحیه و مدیریت سردار شهید بازگو می‌شود.

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است و در قالب ویژه برنامه تا روز دوشنبه از ساعت 9 تا 10:30 به صورت زنده روی آنتن می‌رود و از روز سه‌شنبه پخش آن در مدت زمان 60 دقیقه به روال قبل باز می‌گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان