//
کدخبر: ۲۲۳۰۹۱ //

اصناف یک ششم سرمایه کشور را در اختیار دارند

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف یک ششم سرمایه کشور را در اختیار دارند، اضافه کرد: سهم اصناف در تولید ناخالص ملی ۱۸ درصد است.

اصناف یک ششم سرمایه کشور را در اختیار دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

جلال الدین محمد شکریه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، با اشاره به توانمندی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، اظهار کرد: خوشبختانه ارتباط خوب و منطقی در تمام سطوح بین اصناف و دستگاه های اجرایی استان وجود دارد و مشکلات فعلی استانی نیست.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود از طریق مجلس و دولت قابل رفع است، افزود: در کشور سه میلیون واحد صنفی و ۹ میلیون اشتغال و در گیلان ۱۱۰ هزار واحد صنفی و ۴۰۰ هزار نفر اشتغال داریم.

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران با بیان اینکه دولت هیچ هزینه ای برای ایجاد اشتغال در واحدهای صنفی نکرده است، گفت: تلاش داریم در این شرایط اقتصادی حساس، اشتغال موجود را حفظ کنیم و حتی بر تعداد افراد جویای کار در این واحدها بی افزاییم.

شکریه، بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را کارآمد دانست و متذکر شد: ۳۸۰ نوع فعالیت صنفی در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط داریم. کشور ۲۰۰۰ واحد صنعتی بزرگ دارای بیش از ۱۰۰ نفر نیرو دارد، اما در یکی از واحدهای صنفی رشت ۱۸۶ نفر اشتغال دارند لذا اگر یک نگاه ویژه به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط باشد شاهد رونق تولید و اشتغال خواهیم بود.

وی بر لزوم تغییر رویکرد و قوانین نظام صنفی، قانون کار و تامین اجتماعی شد و اظهار کرد: قانون کار ضد اشتغال است. در گذشته ۱۸۶ رسته شغلی مشمول کمک بیمه ای دولت بود، اما به ۳۶ رسته و سپس ۱۳ رسته کاهش پیدا کرد که نیمی از این رسته ها صنوف منسوخ شده است.

رئیس اتاق اصناف گیلان، پرداخت یارانه در بخش صنوف را موجب کاهش هزینه های دولت در بخش آسیب های اجتماعی دانست و یادآور شد: اشتغال نیاز اول کشور در اقتصاد مقاومتی است لذا باید به صنعت، تعاون و صنف توجه ویژه داشته باشیم. متاسفانه تسهیلات تنها به بنگاه های اقتصادی بزرگ پرداخت می شود و صنوف سهمی ندارند.

شکریه تحقق رونق تولید بدون توجه به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را غیر ممکن دانست و خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد ایران نیازمند یگانگی صنعت و صنف است و لذا اقتصاد دولتی نباید با بخش خصوصی رقابت کند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف یک ششم سرمایه کشور را در اختیار دارند، اضافه کرد: سهم اصناف در تولید ناخالص ملی ۱۸ درصد است، در حالی که کشاورزی سهم نیم درصدی و صنعت سهم ۱۳ درصدی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۰۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان