//
کدخبر: ۲۰۵۹۸ //

چاوش اوغلو: مهار مهاجرت مشروط به لغو روادید شهروندان ترکیه است

وزیر خارجه ترکیه می گوید ادامه کمک های ترکیه به اتحادیه اروپا برای مهار موج مهاجرت در گرو لغو روادید اتباع ترکیه برای ورود به حوزه شنگن است.

چاوش اوغلو: مهار مهاجرت مشروط به لغو روادید شهروندان ترکیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز جمعه تهدید کرد چنانچه اتحادیه اروپا به خواسته آنکارا مبنی بر لغو روادید شهروندان ترکیه ای برای ورود به حوزه شنگن تن ندهد، ترکیه نیز در مقام مقابله به مثل از توانایی تجدید نظر یا تعلیق تمامی توافق های مهاجرتی که با اتحادیه اروپا داشته است، برخوردار خواهد بود.

گفتنی است آنکارا در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی، موافقت کرد تا در ازای دریافت کمک مالی و همچنین لغو روادید برای اتباع ترکیه ای، اروپا را در مهار سیل مهاجرت یاری کند.

به گفته چاوش اغلو، توافق مهاجرت و لغو روادید مکمل یکدیگر هستند و به طور جداگانه در نظر گرفته نمی شوند.

رابطه آنکارا و اتحادیه اروپا بر سر اختلاف نظر آنها با نحوه تبلیغ به نفع همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه دچار تنش شده تا جایی که لغو سخنرانی مقامات ترکیه در کشورهایی چون آلمان و هلند، اعتراض شدید «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را به دنبال داشت.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا می گوید شیوه برخورد دولت آنکارا با مظنونین کودتای نافرجام ۲۰۱۶، ترکیه را از معیارهای حقوق بشری مورد نظر اتحادیه اروپا دور می کند.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان