//
کدخبر: ۱۸۱۲۷۸ //

توسعه روابط تجاری و بانکی ایران با سویس و ترکیه

رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار جداگانه با سفرای کشورهای سویس و ترکیه، طرفین بر توسعه روابط بانکی و تجاری میان یکدیگر تاکید کردند.

توسعه روابط تجاری و بانکی ایران با سویس و ترکیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عبدالناصر همتی» پنج شنبه شب پس از دیدار با سفرای سویس و ترکیه در صفحه اینستاگرام خود نوشت :بنا به درخواست سفرای سوییس و ترکیه جداگانه با آن‌ها دیدار داشتم.
سفیر سوییس آمادگی کشورش بر گشایش مجدد کانال بانکی بین دو کشور تاکید کرد. به ایشان گفتم راه‌اندازی کانال بانکی بین دو کشور برای توسعه برای توسعه کشور بین دو کشور بعد از چند سال وقفه مورد حمایت ما هست و باید بدون توجه به فشارهای امریکا بر اساس منافع دو کشور همکاری های تجاری و پولی را گسترش بدهیم.
در دیدار با سفیر ترکیه بر نارضایتی تجاری بانک‌های ایرانی از نحوه همکاری بانک‌های آن کشور اشاره و خواستار تسهیل روابط بانکی دو کشور بر مبنای توافق روسای جمهوری دو کشور شدم. 
ایران و ترکیه هدف حجم تجاری سی میلیارد دلاری را در برنامه خود دارد و این امر نیازمند روانسازی عملیات بانکی و روابط مالی و پولی دو کشور است. 
ایشان مسلط به زبان فارسی و علاقه مند به توسعه روابط همه جانبه دو کشور هستند.

** دیدار با سفیر ترکیه
رییس کل بانک مرکزی در دیدار با دریا اورس سفیر ترکیه ضمن تأکید بر حجم بالای مبادلات میان دو کشور، خواهان افزایش هرچه بیشتر همکاری ها میان بانک های دو کشور برای تسهیل فعالیت های تجاری شد.
همچنین در این دیدار دریا اورس، سفیر ترکیه در ایران با اشاره به توافقات سازنده روز گذشته فی مابین وزرای امور خارجه ایران و ترکیه، خواهان عملیاتی شدن هرچه سریع تر این امر در روابط تجاری دو کشور شد.

** دیدار با سفیر سویس
سفیر سوئیس در دیدار رییس کل بانک مرکزی کشورمان گفت: تحریم ها و محدودیت های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی دو کشور ایران و سوییس شود.
مارکوس لایتنر در دیدار عبدالناصر همتی ضمن تاکید بر عزم آن کشور بر تقویت روابط بانکی و مالی با ایران گفت: کشور سوئیس همواره روابط بانکی و مالی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و تحریم ها و محدودیت های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی شود.
وی با اشاره به اینکه دولت سوئیس پیگیری های لازم را برای تقویت مناسبات تجاری و بانکی و همچنین گشایش مجدد کانال بانکی میان ایران و سوئیس انجام داده است، افزود: به زودی شاهد افزایش تبادلات بانکی میان دو کشور خواهیم بود. 
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این دیدار با تأکید بر توسعه روابط مالی و تجاری در راستای منافع طرفین، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران،‌ از تلاش ها و پیگیری های دولت سوئیس استقبال می کند و ارتقای تجارت با سوئیس را در راستای منافع دو کشور ارزیابی می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان