//
کدخبر: ۱۷۹۰۱۲ //

جزییات پرداخت الکترونیکی عوارض آزادرا‌هی اعلام شد

خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی با نام « آنی‌رو» از 28 اسفند سال گذشته در چهار آزادراه پرتردد کشور به بهره‌برداری رسید تا رانندگان بدون توقف در این آزادراه ها عوارض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

جزییات پرداخت الکترونیکی عوارض آزادرا‌هی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آزادراه‌های تحت پوشش خدمت آنی‌رو در مرحله نخست و مبالغ عوارض هر قطعه از آزادراه را بر اساس آخرین ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در سال 1397 دریافت می‌کنند و به زودی سایر آزادراه‌های کشور نیز تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند.
در این سیستم مالک یا راننده خودرو باید قبل یا حین تردد از طریق یک از روشهای پرداخت پیش‌بینی شده در خدمت آنی‌رو نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کند.
در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراهی یا حین تردد، پیامک یادآوری به همراه لینک پرداخت توسط پلیس به مالک خودرو ارسال می شود و در صورت عدم پرداخت تا 24 ساعت پس از تردد، مبلغ 250 تومان به مبلغ عوارض آزادراهی افزوده خواهد شد و در صورت عدم اقدام به پرداخت تا 72 ساعت پس از پیامک دوم پیامک سوم از طریق پلیس ارسال می‌شود. 
در صورتی که مالک خودرو با هیچ کدام از این هشدار ها نسبت به پرداخت اقدام نکند، مراحل اعمال قانون اجرا می‌شود در این حالت مبلغ 30 هزار تومان جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی نیز به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.
در این سیستم با استعلام بدهی، پرداخت با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی، پرداخت ایستگاهی و یا وب سایت اینترنتی از طریق همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر است و برای این منظور کافی است به نشانی اینترنتی www.nspay.ir مراجعه شود.

** استعلام بدهی و پرداخت آنلاین
پس از ثبت شماره تلفن همراه، کد ملی و پلاک خودرو، امکان استعلام بدهی و یا انتخاب مسیر و پرداخت آنلاین وجود دارد. 
روش برداشت مستقیم حساب بانکی (پیمان) روش نوینی در بانکداری کشور محسوب می شود. در این روش به کاربر اجازه برداشت از حساب خود را به وب سایت nspay می‌دهد تا مدت یک سال پس از پیمان هر زمان که کاربر با پلاک ثبت شده در وب سایت از یکی از آزاد‌راه‌های کشور تردد کنند مبلغ عوارض به طور خودکار از حساب بانکی وی برداشت شده و به اطلاع وی می رسد و در حال حاضر استفاده از این روش برای افراد دارای حساب در یکی از بانک‌های ملت، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران زمین، دی، و پست بانک ایران امکان‌پذیر است.

** پرداخت ایستگاهی
تنها روش پرداخت عوارضی آزادراه که نیازی به دسترسی اینترنت ندارد، مراجعه به یکی از مراکز رفاهی و یا مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌شهری است در این مکانها افرادی آماده خدمت‌دهی جهت پرداخت دستگاه‌های کارت خوان بانک پاسارگاد مستقر هستند.
در روش دیگر کاربر قبل از تردد نسبت به تهیه تگ بانک مسکن و نصب آن بر روی خودرو اقدام می کند تا مبلغ عوارض پس از تردد خودرو از آزادراه به طور خودکار از مبلغ شارژ تگ کسر شود و کاربران در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام می توانند با گروه پشتیبانی خدمت آنی رو با شما 0216348531 تماس بگیرید.
به گزارش ایرنا، پیشتر ‌محمدحسین میرشفیع‌ معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرده بود که هم‌اکنون در آزادراه‌های تهران- قم، تهران- ساوه، کرج - قزوین و قزوین- زنجان اخذ عوارض کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و با ثبت پلاک‌ خودروها به هیچ وجه دریافت نقدی نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان