//
کدخبر: ۱۶۹۲۸۵ //

با حضور وزیر راه بزرگراه اراک - فرمهین افتتاح شد

طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی بخشی از بزرگراه اراک - فرمهین و تقاطع غیر همسطح فرمهین به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر راه
بزرگراه اراک - فرمهین افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد اسلامی امشب در حاشیه افتتاح بخشی از بزرگراه اراک - فرمهین و تقاطع غیر همسطح فرمهین در جمع خبرنگاران گفت: تلاش می کنیم با مساعدت استاندار مرکزی و نمایندگان مجلس بتوانیم یک اقدام مشارکتی در راستای تسریع بهسازی استان به ویژه شبکه های داخلی استان انجام دهیم‌.

وی با اشاره به پروژه های استان اظهار داشت: پروژه‌‌های آزادراهی شمال به جنوب کشور (اراک_خرم آباد) به طول ۱۳۴ کیلومتر  پیشرفت قابل قبولی دارد و با توجه به اینکه این پروژه پیشرفت ۷۸ درصدی دارد می‌توانیم در سال آتی این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آغاز مهمترین بخش این پروژه تبادل آن با کمربندی اراک است که از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار است. 

اسلامی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح فراهان یکی از تقاطع‌های پرحادثه است گفت: به لحاظ رعایت ایمنی این پروژه نیاز به احداث تقاطع غیرهمسطح بود که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
وی افزود: محور کمیجان و فرمهین منهای ۴.۵ کیلومتر کامل می‌شود و امید است ادامه مسیر به سمت کمیجان که در دست مطالعه است و از مطالبات جدی مردم است پس از انجام مطالعات در کوتاه ترین زمان عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به بازدید پروژه های استان که از روز گذشته آغاز شده بود گفت: طی بازدید از شهرستان کمیجان، ساوه، زرندیه و خنداب انتظار می رود محورهای داخلی شبکه شهرستانی که از مطالبات و خواسته‌های مردم است بهبود پیدا کند که قسمتی از آن توسط پیمانکاران در حال انجام و بخشی در دست مطالعه است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سفر به شهرستان دلیجان و محلات نیز بیان کرد: از دیگر برنامه ها، افتتاح ۸کیلومتر دلیجان به نراق و بازدید در محلات بود اما به این دلیل که پروژه آمادگی کامل نداشت به زمان دیگری موکول شد که ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان های دلیجان، محلات و نراق قول مساعد داده می شود در آینده ای نزدیک سفری به این شهرستان ها داشته باشیم.

نماینده تفرش آشتیان و فراهان نیز در این آیین گفت: چهار سال به دلیل عدم تکمیل پروژه  مردم ناچار بودند ۷۰۰ متر دوربرگردان را طی کنند و چنانچه میزان بنزینی که طی این چهار سال طبق محاسبات مدنظر قرار دهیم می توانستیم چندین پل بسازیم.
وی با اشاره به پیگیری دوساله این پروژه نیز بیان کرد: در گام نخست قرارداد ۳ ساله این پل با پیمانکار را طی نشست هایی با معاون تمدید کردیم.
حسینی اظهار داشت: در مجموع اعتباری که طی دو سال اخیر برای اتمتم این پل هزینه شد حدود ۱۵۰ میلیارد ریال بود که روشنایی معابر و گاردیل ها نیز انجام شد.
نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در بهارستان ضمن خرسندی از افتتاح این پل بیان داشت: با بهره برداری از پل ها و تقاطع غیر همسطح سبب تسریع در عبور و مرور ، کاهش حوادث در نقاط حادثه خیز در سطح استان خواهیم بود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۲۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان