//
کدخبر: ۱۷۵۱۲۹ //

توافق اعضای اروپا درباره سازوکاری تحریمی در صورت حمله سایبری جدید

اعضای اتحادیه اروپا درباره سازوکار جدیدی به منظور وضع تحریم‌ها در صورت وقوع حملات سایبری به توافق رسیدند.

توافق اعضای اروپا درباره سازوکاری تحریمی در صورت حمله سایبری جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) توافق کردند تا مکانیسمی برای اعمال تحریم‌های جدید، از جمله تحریم‌های اقتصادی، علیه کشورهای ثالثی که مسئول انجام حملات سایبری علیه اعضای این اتحادیه شناخته شوند، راه‌اندازی شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، «جولیان کینگ» کمیسیونر امنیت اتحادیه اروپا امروز در بروکسل در یک کنفرانس مطبوعاتی از توافق حاصل شده برای راه‌اندازی این سازوکار خبر داده است.

بر اساس این گزارش، این کمیسیونر اتحادیه اروپا تأکید کرد: «ما در خصوص چارچوب تحریم‌ها در صورت وقوع یک حمله مهم به ویژه اعمال تحریم‌های اقتصادی توافق کردیم.»

بنا بر این گزارش، تصمیم سیاسی در خصوص راه‌اندازی مکانیسمی جداگانه برای وضع تحریم‌ها در صورت وقوع حملات سایبری در نشست این اتحادیه در بروکسل در ماه اکتبر سال 2018 میلادی اتخاذ شده بود.

سندی که در ماه اکتبر به تصویب رسیده بود، تأکید داشت که سندی رسمی که به جمع‌بندی تمام ابتکارعمل‌های پیشنهادی در حوزه امنیت سایبری در اتحادیه اروپا می‌پردازد، باید قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا به تصویب برسد.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است در تاریخ 23 تا 26 ماه می برگزار شود.

پیش از این اتحادیه اروپا، روسیه را به انجام حملات سایبری علیه برخی از اعضای این اتحادیه متهم کرده بود. اگرچه مسکو هرگونه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و نقش داشتن در این حملات سایبری را رد کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان