//
کدخبر: ۱۷۳۷۳۲ //

عربستان محاکمه فعالان زن را آغاز کرد

رژیم سعودی محاکمه فعالان زن را که حدود یکسال قبل بازداشت شده اند آغاز کرد.

عربستان محاکمه فعالان زن را آغاز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از عربی 21، رئیس دادگاه کیفری عربستان اعلام کرد که 10 فعال زن از جمله "لجین الهذلول"، "عزیزه الیوسف"، و "هتون الفاسی" در دادگاه حضور یافتند.

از زمان بازداشت این فعالان زن مدافع حقوق بانوان تاکنون این اولین باری است که آنها در دادگاه حضور یافته اند.

اولین جلسه محاکمه این فعالان زن در سایه فشارهای بین المللی زیادی که ریاض برای آزادی آنها مواجه است و نیز انتشار اخباری درباره شکنجه و تجاوز به این زنان برگزار شده است.

حکومت سعودی در ماه می گذشته 17 فعال زن برجسته در زمینه حقوق زنان را دستگیر و آنها را به خیانت، آسیب وارد کردن به منافع کشور، حمایت مالی و معنوی از عناصر متخاصم در خارج متهم کرد.

لُجین الهذلول، اِیمان النفجان، و عزیزه الیوسف از جمله برجسته‌ترین فعالان زن در بند رژیم سعودی هستند. این فعالان برای احقاق حق رانندگی زنان و پایان دادن به حق قیمومیت مرد بر زن تلاش می‌کردند.

بر اساس گزارش‌های مختلف فعالان زن بازداشت‌شده در معرض بدرفتاری شدید و غیرانسانی و اهانت‌آمیز قرار گرفته‌اند که از جمله ضرب‌وشتم و محرومیت از خواب و تهدید جانی و زندان انفرادی و شکنجه قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر سازمان حقوق بشر "القسط" اواسط دی ماه گذشته جزئیات شکنجه فعالان زن در بند رژیم سعودی را فاش کرد. این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازجویان سعودی از یکی از فعالان زن در حالی که عریان بوده است عکسبرداری کرده و این عکس‌ها را هنگام بازجویی در مقابل او به‌روی میز بازجویی قرار داده است و یکی از بازجویان از او پرسیده است که "چه‌کسی بعد از بازداشت از تو حمایت خواهد کرد و آیا سازمان‌های حقوقی قادر خواهند بود که به تو کمک کنند؟".

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان