//
کدخبر: ۱۶۹۷۷۴ //

اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان برگزار شد

چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان در تفلیس پایتخت این کشور برگزار شد.

اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سفارت ایران در گرجستان،این اجلاس به ریاست علی اصغر محمدی مدیرکل کنسولی وزارت خارجه کشورمان و گئورگی تاباتادزه مدیرکل کنسولی وزارت خارجه گرجستان در محل وزارت خارجه گرجستان برگزار شد. 
طرفین درخصوص موضوعات دوجانبه کنسولی ازجمله ضرورت حسن اجرای موافقت نامه لغو روادید بین ایران و گرجستان به ویژه تسهیل تردد شهروندان ایرانی در مرزهای گرجستان و رسیدگی به امور مرتبط با مشکلات ایرانیان مقیم بحث و تبادل نظر کردند. 
تسریع در اطلاع رسانی اتباع زندانی به سفارت دو کشور، بررسی روند توافق درخصوص امضای موافقت نامه های انتقال محکومان، معاضدت قضایی در امور کیفری و مدنی و استرداد مجرمان، توسعه همکاری میان پلیس ایران و گرجستان در حوزه های مبارزه با موادمخدر و جرایم سازمان یافته و بررسی امضای تفاهم نامه های امنیتی و انتظامی ازجمله مهمترین موضوعات مورد بررسی در این اجلاس بود. 
بازدید از حوزه کنسولی ایالت آجارستان و دیدار با مقامات محلی و ایرانیان مقیم باتومی مرکز این ایالت واقع در ساحل دریای سیاه از دیگر برنامه های سفر هیات کنسولی کشورمان به گرجستان بود.
هیات کنسولی ایران همچنین به منظور اطلاع و بررسی چگونگی روند اقدامات ماموران مرزی و گمرکی گرجستان از مرزهای زمینی 'سارپی' در مرز این کشور با ترکیه و 'ساداخلو' در مرز گرجستان با ارمنستان بازدید کرده و با مسئولان مرزی و گمرکی حاضر در محل درخصوص امور مرتبط با برخی مشکلات ترددی اتباع ایرانی در هنگام عبور از مرزهای این کشور گفت وگو و تبادل نظر شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان