//
کدخبر: ۱۶۶۸۴۱ //

مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایتالیا برگزار شد

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز با حضور شمار زیادی از سفرا و دیپلمات های مقیم در رم و برخی مقامات دولت ایتالیا و همچنین شخصیت های سیاسی ، فرهنگی ، دانشگاهی این کشور در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایتالیا برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روز دوشنبه از رم، در این مراسم ، پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا، حمید بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا طی سخنانی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان به ایستادگی مردم ایران در حمایت از انقلاب در برابر دشمنی ها اشاره و بخشی از دستاوردهای انقلاب در طول چهل سال گذشته را تشریح کرد. 
سفیر ایران در ایتالیا همچنین به روابط دو کشور و ابعاد مختلف اشاره و تاکید کرد که ایتالیا شریک اول تجاری ایران در اروپا بوده و به رغم برخی تاثیرات ناشی از تحریم ها با توجه به خواست و اراده دست اندرکاران اقتصادی به ویژه بخش خصوصی در دو کشور برای استمرار و گسترش روابط انتظار می رود ایتالیا همچنان اهمیت خود را برای کار اقتصادی با ایران حفظ کند. 
وی در ادامه با تاکید بر دستاورد بزرگ ایران در ایجاد امنیت برای خود، بدون کمک دیگران گفت: ایران امروز نه تنها امن ترین کشور در منطقه است، بلکه تلاش کرده تا به دیگر کشورهای منطقه در مبارزه با تروریست ها و ایجاد امنیت برای تمامی منطقه کمک کند. ایشان سیاست ایران را در منطقه مبتنی بر راه حل سیاسی و گفت و گو برای حل مشکلات منطقه خواند. 
آقای بیات همچنین با انتقاد از سیاست های آمریکا در تحمیل یکجانبه گرایی بر ضرورت اتخاذ تصمیم از سوی دیگران به ویژه کشورهای اروپایی برای ایستادگی دربرابر این شرایط و دفاع از چند جانبه گرایی تاکید کرد . 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان