//
کدخبر: ۱۶۵۳۸ //

زمانی برای خاموشی نوت ۷ ها

سامسونگ اعلام کرد ۳ درصد از Galaxy Note 7 های فروخته شده هنوز مرجوع نشدند و این شرکت شارژ شدن آن‌ها را محدود می‌کند تا خاموش شوند.

زمانی برای خاموشی نوت 7 ها
به گزارش فرتاک نیوز،

پرحاشیه‌ترین دستگاه سال گذشته را شاید بتوان گوشی‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ نامید. با اینکه این محصولات کیفیت بسیار بالایی داشتند و همه منتظر شکستن رکوردهای فروش بوسیله آن بودند ناگهان انفجارهای پی‌درپی باتری آن‌ها همه را متحیر کرد.

سامسونگ هر چه در سبد داشت برای حل فوری این مشکل رو کرد، اما نتوانست به موقع این کار را انجام دهد تا پس از تجربه شکستی تلخ فراخوان جمع‌آوری دستگاه‌های فروش رفته را با پیشنهادهای مختلف منتشر کند.

بعضی از خریداران که هنوز این مشکل غیرقابل حل را باور نکرده بودند در پس دادن گوشی‌های خود تعلل کردند تا سامسونگ مجبور شود میزان شارژ این گوشی را به ۶۰ درصد محدود کند تا از گرم شدن بیش از حد و انفجار جلوگیری شود. حالا سامسونگ می‌گوید که هنوز تعدادی از دستگاه‌های فروخته شده مرجوع نشدند و این شرکت مجبور است از شارژ شدن آن‌ها جلوگیری کند.

طبق گزارش اعلامی سامسونگ تا به حال ۹۷ درصد از گوشی‌های گلکسی نوت 7 بازگردانده شده‌اند و تنها ۳ درصد در نقاط مختلف دنیا باقی مانده است.

هر چند میزان درصد اعلام شده آن قدر زیاد و فراگیر نیست، سامسونگ برای انجام به تعهد خود و مراقبت از مردم مجبور است به طور کامل جلوی شارژ شدن این گوشی‌ها را بگیرد. این محدودیت از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری اجباری بر روی گوشی‌های باقی‌مانده اعمال می‌شود.

سامسونگ با توجه به بازارهای مختلف پیشنهادهای متفاوتی را برای خریداران گلکسی نوت 7 ارائه داده بود تا آن‌ها را برگردانند. از جمله ارائه بازگرداندن کامل وجه، جایگزینی با دیگر مدل‌های سامسونگ و بازپرداخت مابه‌التفاوت قیمتی آن‌ها. بیشترین تلاش سامسونگ برای جایگزینی گلکسی اس 7 اج به جای نوت 7 در این مدت بود. روندی که با توجه به معرفی و عرضه گلکسی اس 8 در هفته‌های آینده تغییر خواهد کرد.

آیا سامسونگ می‌تواند بار دیگر اعتماد بازار و مردم را کسب کند یا هنوز سنگینی شکست سال گذشته را حس خواهد کرد؟

منبع: جی اس ام
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان