//
کدخبر: ۱۴۶۴۵ //
عضو کابینه دولت افغانستان:

پاکستان برای تخلیه ساکنان مناطق ۲ طرف خط مرزی «دیورند» تلاش می‌کند

سرپرست وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل افغانستان در واکنش به حملات راکتی پاکستان اعلام کرد که مقامات اسلام‌آباد در پی اقدامات اخیر تلاش می‌کنند تا ساکنان مناطق دو طرف خط مرزی دیورند تخلیه شوند.

 پاکستان برای تخلیه ساکنان مناطق ۲ طرف خط مرزی «دیورند» تلاش می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

«غفور لیوال» سرپرست وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل افغانستان در واکنش به اقدامات اخیر پاکستان مانند حملات موشکی و مسدود کردن مرزها با این کشور گفت که مقامات در دولت و ارتش پاکستان برای تخلیه ساکنان دو طرف خط مرزی دیورند تلاش می‌کنند.

وی در بیانیه‌ای گفته است که پاکستان با تشدید مشکلات مرزی با افغانستان و فشار بر پناهجویان افغان، سیاست نامناسب و خطرناکی را انتخاب کرده است.

لیوال اظهارداشت که حملات موشکی نظامیان پاکستانی به مناطق شرق افغانستان هنوز ادامه دارد اما مردم مناطق خود را حفظ خواهند کرد.

عضو کابینه اشرف غنی تاکید کرد که برای حل مشکل با پاکستان مذاکره ادامه دارد اما اگر این رایزنی‌های دیپلماتیک نتیجه نداد، مردم درباره تنش‌های اخیر تصمیم می‌گیرند.

هفته گذشته نیز ژنرال «جمعه‌گل» فرمانده پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان گفته بود که حملات موشکی ارتش پاکستان به این ولایت خسارات گسترده‌ای را در پی داشته است.

وی اظهارداشت که شهرستان‌های خاص و سرکانو بیشتر از دیگر مناطق هدف قرار گرفته‌اند.

این حملات که موجب آواره شدن بیش از هزار خانواده در ولایت‌های شرقی افغانستان شده تظاهرات گسترده مردمی نیز را در پی داشته است.

ارتش پاکستان پس از حمله تروریستی در ایالت سند، با استقرار تجهیزات سنگین نظامی در مرز مشترک با افغانستان در امتداد مرز دیورند ولایت‌های شرقی را آماج حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

سال‌های گذشته نیز پاکستان هر بار پس از تنش در روابط با کابل ولایت‌های شرقی افغانستان را هدف حملات موشکی قرار می‌داد.

در سال‌های اخیر هزاران موشک توسط نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق افغانستان اصابت کرده که علاوه بر تلفات جانی و مالی موجب آواره شدن هزاران خانواده شده است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان