//
کدخبر: ۱۴۱۹۰ //

هیات پارلمانی ایران در نشست مجمع مجالس آسیایی در پاکستان شرکت می کند

هیاتی متشکل از سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته سیاسی 'مجمع مجالس آسیایی' (APA) که از 23 تا 27 اسفند ماه جاری به میزبانی پایتخت پاکستان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

 هیات پارلمانی ایران در نشست مجمع مجالس آسیایی در پاکستان شرکت می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

خانم 'سیده فاطمه ذوالقدر' نماینده مردم تهران عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اعضای هیات پارلمانی کشورمان، پیش از انجام این سفر، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در اسلام آباد از روز دوشنبه هفته جاری آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد یافت و بنده به همراه هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و محس کوهکن نماینده مردم لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این نشست شرکت خواهیم کرد.

ذوالقدر افزود: در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی قطعنامه هایی که در نشست های پیشین تهیه شده است، ( 9 قطعنامه ) قرائت خواهد شد و به تصویب خواهد رسید. اما قبل از نشست کمیته سیاسی، نشست اسکاپ پارلمان آسیا (کمیسیون اقتصادی و اجتماعی منطقه آسیا و اقیانوس آرام) برگزار می شود که از زیرگروه های کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی است و برای تشکیل پارلمان آسیا به وجود آمده است که نمایندگان مختلف نظرات خود را در زمینه تشکیل پارلمان آسیا ارائه خواهند داد.

وی گفت: در سال های 2014 و 2015 که پاکستان میزبان برگزاری مجمع بین المجالس آسیا و ریاست آن را بر عهده داشت این پیشنهاد از طرف اسلام آباد مطرح شد که در آسیا نیز نهادی مشابه پارلمان اروپا با عنوان 'پارلمایی آسیا' ایجاد شود و اهداف واحد کشورهای آسیایی را در نظر بگیرد.

ذوالقدر اظهار داشت: در نشستی که مجمع مجالس آسیایی در آذرماه امسال داشت و اکثر کمیته ها از جمله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و همینطور اسکاپ پارلمان آسیا نیز تشکیل شد، قرار بر این شد که برای بررسی پیشنهادها و دریافت نظرات نمایندگان در این زمینه، این اسکاپ در نشست سیاسی به ریاست کشور پاکستان برگزار شود.

مجمع مجالس آسیایی 41 عضو اصلی و 17 عضو ناظر دارد.

در پنجم مردادماه امسال نیز اجلاس دو روزه کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی با حضور بیش از 50 هیات پارلمانی از نوزده کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

'حسین شیخ الاسلام' مدیرکل وقت امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، 'محمدحسین حسین زاده بحرینی' و خانم 'سیده فاطمه ذوالقدر' دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کردند.

نشست مردادماه موضوع هایی نظیر انرژی، آب، اشتغال، فقر، غذا، آموزش، محیط زیست و بهداشت و سلامت را به ویژه در حوزه کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی مورد بحث و بررسی قرار داد و شرکت کنندگان در این نشست پیشنهادها و راه کارهای خود را برای پیشرفت کشورهای حوزه مجمع مجالس آسیایی در زمینه های یاد شده مطرح کردند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان