//
کدخبر: ۱۳۰۳۸ //

"افغانستان" ۴۹ زندانی پاکستانی را به دولت اسلام‌آباد تحویل داد

مقامات افغان 49 زندانی پاکستانی که بر اثر جرائم گوناگونی در افغانستان بازداشت و زندانی شده بودند را به مقامات این کشور در مرز مشترک «تورخم» در شرق افغانستان تحویل داد.

"افغانستان" 49 زندانی پاکستانی را به دولت اسلام‌آباد تحویل داد
به گزارش فرتاک نیوز،

مقامات دولت افغانستان 49 شهروند پاکستانی را که به دلایل مختلف در این کشور زندانی شده‌ بودند را به مقامات دولت محلی ایالت «خیبرپختونخوا» از طریق گذرگاه مرزی تورخم در شرق افغانستان تحویل داد.

مقامات محلی ایالت خیبرپختونخوا اعلام کردند که این افراد به اتهام جرایم جنایی از سوی نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده بودند که پس از اتمام دوران محکومیت آزاد شدند.

پس از وقوع حمله اخیر به مقبره «لعل‌شهبازقلندر» در ایالت سند پاکستان که دست‌کم 80 کشته و 200 زخمی بر جا گذاشت، ژنرال «آصف‌غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که فهرستی از 76 تروریست را به دولت افغانستان سپرده است تا این افراد به پاکستان تحویل شوند.

حنیف‌اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در ارتباط با فهرست تروریست‌ها که توسط پاکستان به افغانستان ارائه شد،گفت که اسلام‌آباد یک فهرست 76 نفری را به کابل داده و ما درباره آن تحقیق می‌کنیم.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان خواسته بود تا در مورد فهرست تروریست‌های مشهور که بار‌ها از سوی دولت افغانستان به اسلام‌آباد سپرده شده نیز اقداماتی صورت گیرد.

این در حالی است که پس از عملیات‌های اخیر نیروهای امنیتی در پاکستان علیه پناهجویان افغان روند بازداشت دست‌جمعی این پناهجویان تشدید شده است و علی‌رغم تلاش‌های مکرر سفارت افغانستان در اسلام‌آباد برای آزادی آنها نتیجه چندانی کسب نشده است.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان