//
کدخبر: ۱۲۹۲۴ //

بارش ها برخی از مناطق کشور را در برمی گیرد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از غرب کشور از امروز بارش ها برخی از مناطق کشور را در بر می گیرد.

بارش ها برخی از مناطق کشور را در برمی گیرد

به گزارش فرتاک نیوز، فعالیت این سامانه ابتدا برای شمال غرب و غرب سپس جنوب غرب، جنوب و بتدریج دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و در اواخر وقت امروز شمال شرق کشور شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را به همراه خواهد داشت .

شدت بارش در این روز در برخی نقاط استان های زنجان، کردستان و کرمانشاه پیش بینی می شود و روز یکشنبه با نفوذ جریان های سرد شمالی روی دریای خزر، ضمن تشدید بارندگی در سواحل دریای خزر و افت دما در نوار شمالی کشورعلاوه بر مناطق مزبور، مناطق مرکزی کشور نیز شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را به همراه دارد.

شدت بارش ها در روز یکشنبه (فردا) در استانهای گیلان، اردبیل، غرب کرمانشاه، برخی نقاط استان گلستان، لرستان، همدان، مرکزی و شمال خوزستان مورد انتظار است.

روز دوشنبه این سامانه به صورت پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس جنوبی، دامنه های جنوبی البرز شرقی، مرکز، شرق و شمال شرق کشور فعالیت دارد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد : ضروری است با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی و لغزنده شدن جاده ها در سه روز آینده، تمهیدات لازم انجام شود و روز یکشنبه و صبح دوشنبه دریای خزر و روز دوشنبه خلیج فارس مواج است.

همچنین روز دوشنبه این هفته به دلیل افزایش سرعت وزش باد در مناطق شرقی کشور پدیده گرد وخاک در این مناطق دور از انتظار نیست .

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان