//
کدخبر: ۴۳۷۱۴۹ //

آغاز سنجش سلامت کودکانی که سال آینده به "کلاس اول" می‌روند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز سنجش سلامت کودکانی خبر داد که سال آینده به کلاس‌اول می‌روند.

آغاز سنجش سلامت کودکانی که سال آینده به "کلاس اول" می‌روند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی محمدبیگی در گفت وگویی، با اشاره به آغاز به کار سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در استان کرمانشاه، گفت: کار نوبت گیری برای سنجش سلامت کودکانی که قرار است سال آینده به کلاس اول بروند، شروع شده و از خانواده ها انتظار داریم برای انجام فرآیند سنجش سلامت نوآموزان خود اقدام کنند.

 محمدبیگی اضافه کرد: هرچه کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی سریعتر انجام شود، فرصت بیشتری برای انجام مداخلات لازم برای آماده کردن کودکان برای حضور در مدارس وجود دارد، لذا از خانواده ها می ‌خواهیم هرچه زودتر نسبت به انجام سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال آینده اقدام کنند تا اگر خدای نکرده فرزندشان مشکلی داشت، سریعتر شناسایی شده و نسبت به رفع آن مشکل اقدام شود.

وی با بیان اینکه نوآموزان بدو ورود به مدرسه از نظر شاخص‌های مختلف بینایی، شنوایی، هوش و... مورد ارزیابی قرار می گیرند، گفت: نوآموزانی که در مراکز سنجش سلامت مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند، برای بررسی های تخصصی به مراکز تخصصی سنجش سلامت ارجاع می‌شوند.

محمدبیگی افزود: ۲۰ مرکز برای انجام کار سنجش سلامت کلاس اولی‌های استان در نظر گرفته شده و این افراد بعد از نوبت گیری، برای انجام فرآیند سنجش سلامت به این مراکز معرفی می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  ادامه داد: خانواده‌های نوآموزانی که اول مهر سال ۱۴۰۳ سن‌شان به شش سال تمام می‌رسد، می توانند از طریق سامانه الکترونیکی https://my.medu.ir/ نسبت به نوبت گیری برای سنجش سلامت اقدام کنند.

وی هم هزینه سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را همچون دو سال تحصیلی گذشته ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

محمدبیگی افزود: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده حدود ۳۳ هزار نوآموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه ثبت‌نام شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۱۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان