//
کدخبر: ۴۲۴۳۹۳ //

خارج کردن کیست ۳ کیلویی از شکم زن جوان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن گفت: کیست پنج کیلویی از شکم یک زن ۳۱ ساله رزنی در بیمارستان شهرستان با عنوان جراحی موفقیت‌آمیز خارج شد.

خارج کردن کیست ۳ کیلویی از شکم زن جوان
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید موانیه‌ئی در گفت‌وگویی، اظهارکرد: یک زن ۳۱ ساله رزنی با علائم شکم درد به بیمارستان مراجعه و با آزمایشات لازم سونوگرافی و ام.آر.آی وجود کیست و توده‌ای بزرگ در ناحیه شکم این بیمار مشخص می‌شود و با مشخص شدن علت درد پزشک متخصص زنان و زایمان شهرستان دکتر شیما بیرامی‌اهور تصمیم به خارج کردن این‌توده بزرگ سه کیلویی از شکم این بیمار به همراه تیم جراحی خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کیست تخمدان سه کیلویی خوش‌خیم با اندازه ۱۰سانتی‌متر با موفقیت از شکم این خانم ۳۱ ساله در بیمارستان ولیعصر(عج) خارج شد، اضافه کرد: این کیست تخمدانی سبب چاقی شکمی خانم جوان شده و تنفس را برایش مشکل کرده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن خاطرنشان کرد: این خانم جوان پس از یک روز بستری با حال عمومی مساعد خوشبختانه از بیمارستان مرخص شدند.

خارج کردن رحم بدون باز کردن شکم برای نخستین بار در شهرستان رزن

وی در ادامه بیان کرد: هفته گذشته نیز برای نخستین‌بار در شهرستان رزن عمل خارج کردن رحم یک زن جوان رزنی بدون جراحی و بدون باز کردن شکم در بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به هیسترکتومی ترانس واژینال TVH، گفت: در این روش، عمل جراحی برداشتن رحم بدون برش روی شکم و صرفاً از طریق واژن انجام می‌گیرد و این نوع هیسترکتومی به‌علت دوره نقاهت کوتاه‌تر و کم‌تهاجمی بودن بیشتر مورد استقبال متخصص زنان‌ و زایمان قرار دارد.

موانیه‌ئی با اشاره به مرخص شدن این بانوی جوان با حال عمومی مساعد از بیمارستان پس از یک روز بستری و گذراندن دوره نقاهت افزود: زنانی که عمل هیسترکتومی را انجام می‌دهند دیگر پریود و باردار نمی‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان