//
کدخبر: ۴۱۱۳۰۱ //
در بازدید گروه رسانه‌ای "راویان پیشرفت" از مجموعه صنعتی و بازرگانی شُکری مطرح شد؛

انحصار تولید بعضی از محصولات در کشور تنها با مجموعه صنعتی، بازرگانی شُکری است/۷۰ درصد کارکنان بومی هستند

در بازدید گروه رسانه‌ای "راویان پیشرفت" از مجموعه صنعتی و بازرگانی شُکری مطرح شد؛انحصار تولید بعضی از محصولات در کشور تنها با مجموعه صنعتی، بازرگانی شُکری است.

انحصار تولید بعضی از محصولات در کشور تنها با مجموعه صنعتی، بازرگانی شُکری است/۷۰ درصد کارکنان بومی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با تشکیل قرارگاه "راویان پیشرفت"در راستای تحقق شعارسال و بازدید از صنایع، کارنجات و دستاوردهای تولیدی آنها با همراهی تعدادی از رسانه‌های استان از گروه صنعتی، بازرگانی شُکری بازدید کردند.

لزوم تحقق اهداف از پیش تعیین شده گروه صنعتی،بازرگانی شُکری

در نشست خبری که با حضور مهندس اشکان الماسی مدیر‌عامل شرکت سیما فولاد جهان، مهندس مسعود حیدریان، مدیر‌عامل شرکت دانش‌بنیان جهان صنعت کرمانشاه و  مهندس مصطفی احمدی‌پور، مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب با اصحاب رسانه برگزار شد بر لزوم تحقق اهداف از پیش تعیین شده این گروه صنعتی تاکید شد.

گروه صنعتی، بازرگانی شُکری قدرتمندترین  مجموعه صنعتی بخش فلزات در ایران است

مصطفی احمدی‌پور، مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب در این جلسه با اشاره به اینکه گروه صنعتی بازرگانی شُکری در سال۱۳۴۶ تاسیس شد و در حال حاضر یکی از قدرتمندترین گروه‌های صنعتی بخش فلزات در ایران به شمار می‌رود گفت: مجتمع شُکری دارای ۴ زیر مجموعه شامل؛ جهان فولاد غرب، سیما فولاد جهان، جهان صنعت کرمانشاه و ذوب‌آهن بیستون است.

تولید سالیانه ۳۰۰ هزار‌تُن تیرآهن در "جهان فولاد‌ غرب"

مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب افزود: از سال ۱۳۸۲ فرآیند تولید در جهان فولاد غرب آغاز شد و از سال ۸۶ نیز با تولید محصول تیرآهن، میلگرد و نبشی با ظرفیت تولید بیش از ۳۰۰ هزار تُن در سال به فعالیت پرداخت که در حال حاضر این  محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان صادر می‌شود و بعضی از محصولات نیز در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

 تولید سالانه ۲۰۰ هزار تُن محصول در شرکت "سیما فولاد جهان"

 وی در ادامه از شرکت سیما فولاد جهان نام برد و گفت: این مجموعه مجهز به خط تولید نورد گرم است که در سال ۱۳۹۳ با تولید محصولاتی شامل؛ میلگرد در اندازه‌های مختلف از ۱۰ تا ۳۲ میلیمتر، با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تُن افتتاح شد که محصولات آن به کشورهای همسایه و منطقه صادر می‌گردد، هچنین بخشی از تولید این مجموعه در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

 احمدی پور فعالیت کارخانه جهان صنعت کرمانشاه را نیز شامل؛ انجام تمامی مراحل طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی ماشین آلات نورد گرم، ماشین آلات تولید تیرآهن، میلگرد نبشی و انواع ماشین آلات صنایع فلزی و همچنین صنعتی عنوان کرد.

فاز دوم‌ ذوب‌ آهن بیستون با تولید آهن اسفنجی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

 این مسئول در ادامه ذوب‌آهن بیستون را یکی دیگر از زیر‌مجموعه‌های گروه صنعتی و بازرگانی شُکری عنوان کرد و بیان داشت: این مجموعه با تولیدات ذوب آهن اسفنجی و شمش فولادی در حال اتمام راه‌اندازی است که فاز اول آن شامل؛ ذوب و ریخته‌گری به تازگی افتتاح شده و فاز دوم آن نیز که واحد احیا با تولید محصول آهن اسفنجی می‌باشد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 صادرات ۶۰ درصدی محصولات مجموعه شُکری به کشورهای همجوار در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب همچنین به صادرات‌محور بودن مجموعه صنعتی و بازرگانی شُکری اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد محصولات این مجموعه به کشورهای همجوار صادر شده است اما با توجه به تغییر مکرر قوانین ایران در طی یکسال، بازرگانان خارجی تمایلی به خرید از کشوری که قانون آن دائما در حال تغییر است ندارند و در این زمینه تغییرات قانون مشکلاتی را بر سر راه صادرات و تعهدات خارجی ما ایجاد می‌کند.

اشتغالزایی ۴۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مجموعه صنعتی شُکری

در ادامه این جلسه اشکان الماسی مدیرعامل شرکت "سیما فولاد جهان" نیز گفت: تولید در این مجموعه را با ظرفیت ۳۰۰ هزارتن در سال آغاز کردیم اما در حال حاضر این ظرفیت به یک میلیون‌ تُن در سال با اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به صورت غیر‌مستقیم رسیده است.

 ۷۰ درصد کارکنان مجموعه صنعتی، بازرگانی شُکری بومی هستند

 به گفته الماسی گروه صنعتی و بازرگانی شُکری با اولویت بکارگیری افراد متخصص بومی در حال فعالیت است و حدود ۷۰ درصد کارکنان این مجموعه بومی هستند.

قطع گاز در زمستان و برق در تابستان تولید را با مشکل مواجه می‌کند

 وی از عمده مشکلات این مجموعه را قطع برق در فصل تابستان و گاز در فصل زمستان عنوان کرد و افزود:خاموش و روشن‌کردن کوره‌ها باعث ایجاد شوک در دستگاه‌ها می‌شود و عمر مصرف مواد داخل کوره، را پایین می‌آورد و در پی آن افزایش هزینه تولید را به همراه دارد که در این زمینه نیازمند همراهی دستگاه‌های دولتی هستیم.

در شرایط بحرانی نباید بار مشکلات تنها بر دوش تولیدکنندگان سنگینی کند

الماسی عدم هماهنگی و همخوانی قوانین با دستورالعمل‌ها را از جمله مشکلات پیش‌روی تولید دانست و گفت: در شرایط بحرانی نباید بار مشکلات تنها بر دوش تولیدکنندگان سنگینی کند بلکه همه سازما‌ن‌ها باید با برنامه‌‌ریزی این بار را بر دوش بکشند.

 توقف احداث نیروگاه ۱۲ مگاواتی به دلیل بدعهدی پیمانکار/ پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی نیروگاه

وی اشاره‌ای به احداث نیروگاه برق ۱۲ مگاواتی در این مجموعه داشت و گفت: با وجود پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در احداث این نیروگاه با بد‌قولی و بدعهدی پیمانکار هندی این پروژه مواجه شده‌ایم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

۲۰۲۳۰۷۱۱_۱۲۱۲۵۴(1)

 تاکنون ۵ میلیون دلاری برای احداث نیروگاه ۱۲ مگاواتی هزینه شده است

مدیرعامل شرکت "سیما فولاد جهان در گوشه‌دیگری از سخنانش، اعتبار اولیه برای احداث این نیروگاه را ۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با توجه به روند رو به رشد نرخ ارز و افزایش قیمت تجهیزات این مبلغ افزایش خواهد داشت و در حال حاضر نیز برای احداث این نیروگاه پنج میلیون دلار هزینه شده است.

۲۰۲۳۰۷۱۱_۱۲۳۶۲۲

مجموعه شُکری آمادگی تامین مصالح برای  اجرای طرح مسکن ملی استان را دارد

الماسی اشاره‌ای هم به آمادگی این مجموعه برای تامین مصالح و مواد اولیه در ساخت  طرح مسکن ملی استان داشت و گفت: که در این زمینه رایزنی‌هایی با راه و شهرسازی انجام گرفته که مصالح مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی کارکنان این مجموعه را نیز تامین و آنها را احداث نماییم.

۲۰۲۳۰۷۱۱_۱۱۴۲۳۳

 اختصاص ۲۰ درصد از بودجه مجموعه صنعتی، بازرگانی شُکری به تحقیقات توسعه‌ای در دانشگاه‌ها

در ادامه این نشست مسعود حیدریان، مدیر‌عامل شرکت دانش‌بنیان جهان صنعت کرمانشاه نیز از ارتباط خوب این مجموعه با مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از بودجه مجموعه صنعتی و بازرگانی شُکری به تحقیقات توسعه‌ای در دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

-9223372036854775808_-211459

انحصار تولید بعضی از محصولات تنها با مجموعه صنعتی شُکری است

مدیر‌عامل شرکت دانش‌بنیان جهان صنعت کرمانشاه افزود: گاها محصولات دانش‌بنیان طراحی شده در این شرکت به طور انحصاری  درمجموعه صنعتی و بازرگانی شُکری تولید می‌شود و معمولا رقیب هم ندارد و به شهرهایی مانند کرمان، تبریز، اهواز، مشهد، تهران که خودشان صاحب صنعت تولید هستند ارسال می‌شود که نشان از رشد و پیشرفت این شرکت در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان دارد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان