//
کدخبر: ۳۸۹۱۰۱ //

جذب دانشجو معلم در دانشگاه تهران از مهر آینده

رئیس دانشگاه تهران از همکاری با دانشگاه فرهنگیان و جذب و آموزش دانشجو معلم خبر داد.

 جذب دانشجو معلم در دانشگاه تهران از مهر آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

سید محمد مقیمی امروز در مراسم تربیت معلم آینده اظهار کرد: برای تربیت دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان مشارکت خواهیم داشت و از مهرماه به صورت مشترک در همراهی با دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمانی را جذب خواهیم کرد و برای نظام تعلیم و تربیت ایفای نقش می‌کنیم.

وی افزود: یکی از غفلت‌ها در پرورش معلمان، ایفای نقش علمی و تربیتی به صورت همزمان است و در اغلب موارد بین نقش تربیت و آموزش تفکیک قائل می‌شویم در حالی که معلم هر دو مورد را بر عهده دارد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در یک مطالعه، دانش‌آموزان یک معلم را به دو گروه تفکیک کردند و به او گفته شد که گروه الف افراد باهوش و گروه ب افراد با هوش پایین‌تر هستند؛ در حالی که این تفکیک هیچ مبنایی نداشت و بعد از پایان ترم مشخص شد افرادی که در گروه الف بودند در کسب نمره‌های علمی موفق‌تر بودند.

مقیمی ادامه داد: این مطالعه در نهایت به این ختم شد که معلمان از طریق رفتار کلامی و غیرکلامی خود در مدرسه به گونه‌ای رفتار کند تا این حس به دانش‌آموز القا شود که آینده خوبی دارد و اعتماد به نفس او افزایش یابد اما اتفاقات اخیر در کشور نشان داد که ما در انتقال این انتظارات به خوبی عمل نکرده‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان