//
کدخبر: ۳۸۱۸۸۸ //

سرمای هوا مدارس کشور را تعطیل می‌کند؟

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه، آیا احتمال تعطیلی سراسری مدارس وجود دارد؟

 سرمای هوا مدارس کشور را تعطیل می‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،
کاهش محسوس هوا در اغلب استان‌های کشور به تعطیلی ادارات و غیرحضوری شدن مدارس در برخی شهرها و مناطق کشور به منظور مدیریت بهینه انرژی منجر شده است.

از سوی دیگر با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه هم‌اکنون وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات در روزهای نخست هفته جدید، محل پرسش است.

هرچند که علی بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت در این رابطه گفته است: "به منظور مدیریت مصرف انرژی ممکن است در ساعات کاری تغییراتی به وجود آید از جمله کاهش ساعات کاری؛ البته تصمیم در این زمینه در هر استان برعهده کارگروهی است که مدیریت آن با استاندار است اما تعطیلی سراسری در دستور کار نیست."

از سوی دیگر برخی اخبار در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس کشور به ویژه مدارس شهر تهران در روزهای شنبه و یک شنبه هفته جدید و غیرحضوری شدن آموزش‌ها با هدف مصرف بهینه انرژی مطرح است.

این موضوع از وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد و مشخص شد، این وزارتخانه تصمیمی برای تعطیلی سراسری مدارس ندارد.

پیش از این یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش و برخی از معاونان این وزارتخانه نسبت به تعطیلی مدارس به دلایلی همچون آلودگی هوا انتقاد داشتند به عنوان مثال نوری در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش گفته است: "تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند‌."

به همین دلیل و طبقه گفته‌های مسئولان آموزش وپرورش، تصمیمی درباره تعطیلی مدارس اتخاذ نشده و چنین موضوعی نیز تا این لحظه به آنها ابلاغ نشده است، البته اختیار تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس هر استان به استانداران واگذار شده که آنها می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۸۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان