//
کدخبر: ۲۹۶۵۴۳ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سفر تفریحی در این شرایط حرام است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه، گفت: وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود می‌داند که عوامل منتشرکننده بیماری را کنترل کند. وزارت آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد تا عوارض تعطیلی مدارس را گوشزد کند. در این میان هنر مسئولان نظام این است که تا حد امکان به هم‌افزایی میان این دو وزارت بپردازند و در صورتی که امکان رسیدن به هدف در هر دو حوزه وجود نداشته باشد به صورت خودکار به نفع سلامت مردم عمل کنند.

سفر تفریحی در این شرایط حرام است

سید محمدحسین بحرینی طوسی، امروز در جلسه ستاد مقابله با کرنای خراسان رضوی در خصوص زمان شروع پیک بعدی کرونا در مشهد، اظهار کرد: تجربه‌ای که ما در این مدت داشتیم نشان‌دهنده تاخیر دو تا سه هفته‌ای شروع پیک جدید نسبت به سایر نقاط کشور است. اگر ما راه اشتباه تجمع جمعیت در مازندران را در مشهد نیز داشته باشیم، در دو هفته آینده شاهد افزایش ابتلا خواهیم بود. گسترش کرونا به سرعت اتفاق خواهد افتاد و بازگشت آن به وضعیت متعادل بسیار کند است.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: همچنین جمعیت فراوانی که وارد قشم شدند نیز نشان‌دهنده شکننده بودن شرایط در آینده خواهد بود. در چنین شرایطی که تمام جهان درحال رفتن به سمت افزایش ابتلا و فوتی هستند ما به آرامش رسیدیم باید با تمام قوا پروتکل‌های لازم را بازهم رعایت کنیم. باوجود بازگشایی تالارهای عروسی مردم باید به صورت داوطلبانه به عدم برگزاری مجلس بپردازند. همچنین حتی اگر مساجد نیز برگزاری مجالس ترحیم را ممکن دانستند باید شهروندان خودشان به عدم برگزاری بپردازند. حتما نباید یک گروه نظارتی وجود داشته باشد، زمانی که مردم به این سطح از آگاهی برسند که این کار درست نیست می‌توان به کنترل ویروس کرونا امیدوار بود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه، ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود می‌داند که عوامل منتشر کننده بیماری را کنترل کند. وزارت آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد تا عوارض تعطیلی مدارس را گوشزد کند. در این میان هنر مسئولان نظام این است که تا حد امکان به هم‌افزایی میان این دو وزارت بپردازند و در صورتی که امکان رسیدن به هدف در هر دو حوزه وجود نداشته باشد به صورت خودکار به نفع سلامت مردم عمل کنند. بسیاری از کودکان باوجود نداشتن علامت بیماری ناقل هستند و در منزل سایر بزرگسالان و سالمندان را مبتلا می‌کنند. اگر ضوابطی که برای بازگشایی مدارس قرار داده شده است را رعایت کنند ممکن است با مشکلات بسیاری مواجه نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: زندگی و معیشت مردم یک واقعیت را تشکیل می‌دهد که توان فشار بالا برای اعمال محدودیت را ندارد. از طرفی دیگر ابتلای به بیماری نیز یک واقعیت را تشکیل می‌دهد که قابل به کنترل کامل نیست. در این موقعیت مسئولان تلاش می‌کنند تا این شرایط را به صورت متعادل به پیش ببرند. برای بازگشایی گروه‌های یک و دو ناچار هستیم، در صورتی که قصد بستن این گروه‌ها را داشته باشیم باید توانایی رساندن مایحتاج مردم به در منازل آن‌ها را داشته باشیم که همچین امکانی وجود ندارد. به صورت ایده‌آل باید حداقل یک ماه هیچ فردی از منزل خود خارج نشود تا بتوان این ویروس را کاملا کنترل کرد که امکان پذیر نیست.

بحرینی طوسی خاطرنشان کرد: تعطیل کردن صنوف مختلف درست نیست. ما باید تلاش کنیم تا زندگی مردم را به سمت عادی‌سازی پیش ببریم. می‌توانیم با کم کردن محدودیت‌ها و دقت بیشتر در اجرای پروتکل‌های لازم این شرایط را مدیریت کرده و به زندگی ادامه داد. سفر تفریحی در این شرایط حرام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان