//
کدخبر: ۳۷۷۱۴۶ //

دغدغه‌ها و مشکلات سالمندان قصرشیرین باید با جدیت پیگیری شود

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه این شهرستان ۲ هزار و ۵۱۷ نفر سالمند دارد که ۶۹۷ نفر در روستا و مابقی در شهر سکونت دارند بر پیگیری جدی دغدغه‌ها و مشکلات این قشر از جامعه تاکید کرد.

دغدغه‌ها و مشکلات سالمندان قصرشیرین باید با جدیت پیگیری شود

«محمد حیدری» عصر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی معابر قصرشیرین، افزود: از مجموع جمعیت سالمندان این شهرستان یک هزار ۳۴۴ نفر را زنان و یک هزار و ۱۷۳ نفر را مردان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت سالمندی نیاز داریم در سیاستگذاری ها با برنامه ریزی دقیق مسایل، دغدغه ها و مشکلات سالمندان را پیگیری کرده و برای تامین نیازها و رفع مشکلات آن ها برنامه داشته باشیم و نهادهای مرتبط شامل بهداشت و درمان، بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در این راستا اهتمام لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: سن بالای ۶۰ سال را سازمان بهداشت جهانی سن سالمندی تعریف کرده است و جدای از مسوولیت ها و وظایفی که ادارات مرتبط نسبت به سالمندان عهده دار هستند از نظر اخلاقی و انسانی وظیفه داریم برای قشر سالمند که می توانند همچنان راهبر و الگو باشند و به عنوان الگوهای موفقی برای نسل امروز با توجه به تجربه های ارزشمندی که این افراد دارند عمل کنند، برنامه های مختلفی را طراحی کنیم.

حیدری ادامه داد: با توجه به شرایط خاص شهرستان و وجود آثار جنگ و دفاع مقدس در این منطقه نیاز هست که در برنامه ریزی های بودجه ای مسایل شهرستان لحاظ شود که یکی از دغدغه های ما رسیدگی به امور مربوط به سالمندان و سرکشی از خانواده های دارای سالمند و جامعه ی معلولان و دلجویی از این افراد و تلاش برای حل مشکلات آن ها و فعال کردن آن ها و ارائه خدمات به بیماران است.

او بر مناسب سازی بیش از پیش فضای فیزیکی ادارات، معابر شهری و بوستان ها و مکان های عمومی برای رفاه حال قشر سالمند و معلول تاکید کرد.

وی همچنین از پیگیری پرداخت معوقات مربوط به شهرستان از طریق مسوول ستاد بازسازی جنگ و حضور در اولین شورای مسکن شهرستان خبر داد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس درگیر جنگ و نقطه آغاز و پایان جنگ هشت ساله بود.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان