//
کدخبر: ۳۷۲۲۶۶ //

رئیس سازمان ملی استاندارد: ‌از تولید پنج خودروی ناایمن جلوگیری کردیم

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت قوانین استاندارد هستند، گفت: با تفکر جدید توانسته‌‌ایم جلو تولید پنج خودروی ناایمن را بگیریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد: ‌از تولید پنج خودروی ناایمن جلوگیری کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی اسلام پناه در جلسه شورای استاندارد استان زنجان که شامگاه امروز در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد اظهار داشت: شاخص جهانی نوآوری در ایران در 10 ماهه سال 2022 با هفت رتبه صعود به رتبه ششم منطقه‌ای ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این شاخص‌ها را سازمان جهانی مالکیت فکری تهیه می‌کند، رتبه جمهوری اسلامی ایران در درون داد و برون داد 53 است.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان‌کرد: ما در آثار خلاقانه در بنیادهای دانش و فناوری در شاخص پیشرفتگی بازار در 10 ماهه 2022 رشد چشمگیری داشته‌ایم اما در فضای کسب و کار متاسفانه رشد قابل توجهی نداشتیم و حتی تنزل هم کرده‌ایم.

وی افزود: در سال 2022 و در سال 1400 با ورود دولت سیزدهم رتبه استاندارد سازی ایران از 26 به 22 ارتقاء پیدا کرد و در سازمان جهانی که از 167 کشور تشکیل شده به نرمال‌ها و شاخص‌های جهانی نزدیک می‌شویم.

اسلام پناه عنوان کرد: با مشاهده آثار سرما‌یه، اثر پیشرفت فنی و تکنیکی را به عنوان‌محرک رشد اقتصادی می‌توان مشاهده کرد و استاندارد‌سازی به عنوان شاخص مهم در همه دنیا شناخته شده و صعود رتبه هفتم ایران نشان دهنده گشایش‌های اقتصادی کلان است.

وی بیان کرد: رتبه ایران در بین 132کشور جهان در ثبت اظهار نامه‌های علائم تجاری اول است‌.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد یک سازمان بازرسی، اجرایی رسمی و حاکمیتی در کل کشور است و در 60 ماده قانون دارد و عمل نکردن به قوانین مرتبط با استاندارد مجازات دارد.

وی گفت: کارشناسان استاندارد به عنوان ضابط دستگاه قضا هستند و هر جا تخلفی را مشاهده کنند باید برخورد شود، زیرا ایمنی، سلامت، جان و مال مردم دست استاندارد است و تسامح ممنوع است و باید با متخلفین برخورد شود.

اسلام‌پناه افزود: کلیه دستگاه‌ها موظفند مقررات حوزه مربوط به استانداردها را با قوانین نظارت سازمان ملی استاندارد تطبیق داده و عمل کنند و سازمان استاندارد به عنوان امانت دار مردم با کوچکترین تخلفی برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تفاوت این دولت با دولت‌های قبلی در این است که مدیران علمی در راس کارند گفت: تفکر استاندارد با گذشته فرق کرده و با تفکر جدید توانسته‌‌ایم جلو تولید پنج خودرو ناایمن را بگیریم.

گفتنی است در پایان مراسم از برخی از واحدهای نمونه استانی به مناسبت روز جهانی استاندارد تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش تسنیم، مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد عصر روز گذشته در سفر دو روزه وارد استان زنجان شد. دیدار با مسئولان استانی و همینطور دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از چند واحد تولیدی، دیدار با خانواده شهید اکبر نباتچیان و نشست خبری با اصحاب رسانه بخشی از برنامه‌های دو روزه این مسئول در استان زنجان بود.

گفتنی است شهید نباتچیان از شهدای استان زنجان است که در سن 20 سالگی یعنی فروردین ماه 1360 در غرب کشور در درگیری با نیروهای سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان