//
کدخبر: ۳۳۱۳۰۴ //

استفاده از لینک جعلی ثبت ثنا/کلاهبرداری جدید!

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی که با استفاده از ارسال پیامک ثبت ثنا و لینک جعلی ورود به سامانه قوه قضایی موفق به کلاهبرداری از شهروندان شده بود، خبر داد.

استفاده از لینک جعلی ثبت ثنا/کلاهبرداری جدید!
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ آرش ابراهیمی گفت: با وصول پرونده‌های تعدادی از شهروندان و دریافت پرونده‌های نیابتی از سایر استان‌ها مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان به‌صورت غیرمجاز از طریق اینترنت برداشت‌های غیرمجازی صورت گرفته است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با بررسی تحقیقات میدانی و اظهارات شکات توسط کارشناسان فنی پلیس فتا مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز از طریق اینترنت و با ورد به لینک جعلی سامانه قوه قضایی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات پلیسی صورت گرفته متهم  شناسایی که پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

ابراهیمی بیان کرد: زمانی که متهم در برابر ادله و مستندات مکشوفه قرار گرفت ضمن اقرار به بزه انتسابی و بیان اینکه با استفاده از یک پیامک تهدیدآمیز از طرف قوه قضاییه برای قربانیان آنها را مجاب به وارد شدن به  لینک جعلی می‌کرده است که  با پرداخت ۲۰۰۰ هزار تومان موفق به دریافت ابلاغیه قضایی شوند.

وی ادامه داد: زمانی قربانیان برای دریافت ابلاغیه وارد لینک ارسالی می‌شدند کد صفحه جوری طراحی شده بود تا مبلغ موردنظر کلاهبردار از حساب قربانیان برداشت شود.

رئیس پلیس فتا استان لرستان ضمن اعلام هشدار در خصوص عدم ورود به لینک‌های ارسال از طریق شماره‌های ناشناس از شهروندان درخواست نمود سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به‌عنوان پل ارتباطی با هموطنان بوده در صورت مشاهده هرگونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان