//
کدخبر: ۳۲۸۵۶۳ //
دادستان کرمانشاه:

سبزیجات آلوده به فاضلاب سریعا امحا شوند/ مقابله با کشت‌های پرآب در کرمانشاه

دادستان کرمانشاه گفت: سبزیجات آلوده به فاضلاب در کرمانشاه سریعا امحا شوند.

سبزیجات آلوده به فاضلاب سریعا امحا شوند/ مقابله با کشت‌های پرآب در کرمانشاه

شهرام کرمی در نشست شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال، بااشاره به تخلف برخی کشاورزان مبنی بر استفاده از فاضلاب در آبیاری زمین های کشاورزی، اظهار کرد: استفاده از فاضلاب در زمین های کشاورزی تبعات سوء بهداشتی را برای جامعه به همراه داشته و این مسئله با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: در این راستا در جهت پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها برای مصرف کنندگان و در راستای قانون مجازات اسلامی به منظور مقابله با هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون آئین دادرسی کیفری در راستای صیانت از حقوق عامه، باید به قید فوریت و ظرف 48 ساعت آینده گشت مشترکی تشکیل شود تا نسبت به امحاء مستمر کشت های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب اقدام کند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه درگیری و بروز مشکلات در راستای امحاء کشت های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب، فرماندهی انتظامی شهرستان پشتیبانی انتظامی قاطع بوجود آورده و در صورت بروز هرگونه مقاومت از سوی افراد خاطی برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

وی یادآورشد: در جهت پیشگیری از کشت مجدد سبزی های آلوده به فاضلاب و در نتیجه تخریب مجدد آنها، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و جهاد کشاورزی استان تمهیدات لازم را به منظور آموزش کشاورزان در جهت پیشگیری از کشت های مجدد آلوده اجرا کنند.

کرمی در بخش دیگری از سخنانش به انجام ساخت و سازها در زمین های وقفی هم اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در زمین های وقفی که می تواند بعد از اتمام ساخت و ساز مشکلات عدیده ای را برای سازنده فراهم آورد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به معرفی مناطقی که به صورت عمده دارای زمین های وقفی هستند به شهرداری کل کرمانشاه و شهرداری های مناطق 8 گانه اقدام کند و هرگونه ساخت و ساز را منوط به استعلام از اوقاف بداند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف نیز موظف است به منظور پیشگیری از تأخیر در اجرای مجوز ساخت و ساز برای شهروندان، پاسخ استعلام های دریافتی را به قید فوریت و ظرف 7 روز به شهرداری مربوطه منعکس کند.

دادستان در ادامه سخنان خود به کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی استان اشاره ای داشت و تاکید کرد: با عنایت به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال گذشته و بهار سال جاری و احتمال ادامه این روند در ماه های پیش رو که می تواند مشکلات عدیده ای برای مردم بوجود آورده و در نهایت به بحرانی جدی تبدیل شود، دستگاه های ذیربط باید مقابله با کشت های پرآب در ماه های آتی را در دستور کار قرار داده و برنامه ریزی های لازم را برای جلوگیری از کشت های پرآب در ماه های آینده را انجام دهند.

وی در پایان گفت: دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های استان بر اجرای دقیق مصوبه های شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه قضائی خود نظارت کنند و حمایت های قانونی را به انجام رسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان