//
کدخبر: ۳۰۶۳۳۶ //

مبلغ وام دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد با اشاره به مبلغ وام دانشجویی این دانشگاه گفت: حداکثر مبلغ وام دانشجویی که برای دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شده است،‌ ۴۰ میلیون تومان است و این مبلغ برای مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی، به ترتیب به ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

مبلغ وام دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس احمدحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای رفاه دانشجویان و کاهش دغدغه مالی آنها، به چند طریق وام دانشجویی ارائه می‌دهد. یکی ازاین روش‌ها این است که خود واحدهای دانشگاه شهریه را تقسیط می‌کنند. یعنی دانشجو هنگام ثبت‌نام، با مراجعه به واحد و یا به صورت آنلاین،‌نسبت به دریافت وام اقدام می‌کند.

وی در این رابطه ادامه داد: راه دیگری که برای دریافت وام برای دانشجویان وجود دارد، این است که وام از طریق صندوق رفاه دانشجویی و به صورت قرض‌الحسنه به دانشجویان اعطا می‌شود.

دکتر حیدری با اشاره به مبالغ وام اعطایی از طریق صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: مبالغ وام متفاوت است.سقف دریافت وام برای دانشجویان دکتری ۴۰ میلیون تومان و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون تومان است. این مبلغ برای دانشجویان کارشناسی نیز به ۱۵ میلیون می‌رسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با چند بانک برای تسهیل اعطای وام های دانشجویی همکاری می‌کند،‌افزود: هماهنگی های لازم با این بانک‌ها انجام شده تا دانشجویان از طریق معرفی‌نامه دانشگاه، وام قرض‌الحسنه دریافت کنند و این وام به عنوان مبلغ شهریه آنها محسوب شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد در ادامه عنوان کرد: وام قرض‌الحسنه‌ای که از طریق این بانک‌ها به دانشجو اعطا می‌شود، محدودیت تعداد متقاضی ندارد. یعنی دانشجویان در دریافت وام دچار محدودیت نیستند. این وام به صورت کارمزدی اعطا می‌شود و تقریبا دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی امکان دریافت وام را دارند.

وی تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد یک صندوق مستقل داریم و منبع دیگر این است که سازمان بودجه مبلغی را در اختیار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار می‌دهد و این صندوق موظف است بودجه را باید بین صندوق‌های رفاه دانشجویی دانشگاه ها تقسیم کند. در سال‌های قبل، صندوق رفاه وزارت علوم مبالغی را باید به دانشگاه آزاد اختصاص می داد، این تخصیص ها کامل محقق نشد. اما صندوق رفاه دانشگاه آزاد با تمام توان، وام را به دانشجویان خود پرداخت می‌کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که در بودجه ۱۴۰۰ رخ داد، این بود که صندوق وام و تغذیه دانشجویی دانشگاه آزاد از نطر ردیف بودجه در کنار صندوق‌های وزارت علوم و بهداشت قرار گرفت. بر این اساس مبلغی که برای وام و تغذیه دانشجویی تخصیص می‌یابد، به صورت سرانه و عادلانه در کشور تقسیم می‌شود. یعنی دانشگاه آزاد که ۳۸ درصد از دانشجویان کل کشور را در اختیار دارد، باید ۳۸ درصد از این بودجه را دریافت کند تا این بودجه به صورت وام و تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

حیدری تاکید کرد: البته ما به این بودجه اکتفا نکردیم و دانشگاه آزاد با هر سه روش ذکر شده خود به دانشجویان وام می‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس اطلاعیه ای که جندی پیش دانشگاه آزاد صادر کرد، دانشجویان این دانشگاه‌ می‌توانند درخواست وام‌های تحصیلی، شامل وام‌های ضروری (بر اساس رویدادهای تعیین شده توسط صندوق رفاه دانشجویان) ودیعه مسکن متأهلی، شهریه و وام ویژه دکتری (از منابع صندوق) برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ثبت کنند.

گفتنی است، ثبت تقاضای وام شهریه توسط دانشجویان در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به آدرس "bp.swf.ir" قابل انجام است و تمام دانشجویان متقاضی و واجد شرایط، باید نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان