//
کدخبر: ۲۸۸۷۹۹ //

افزایش ۵۳ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران+جزئیات

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد.

افزایش ۵۳ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران+جزئیات

قدرت‌الله مرادیان امروز سوم آذرماه، اظهار کرد: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، معوقات محاسبه شده از اول سال ۹۹ تاکنون، همزمان با حقوق آبان‌ماه به‌حساب اعلامی خانوارها واریز شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، میانگین مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی پیری ۵۰ درصد، مستمری‌بگیران ازکارافتاده کلی ۴۲ درصد و مستمری‌بگیران بازمانده بیمه شده‌های متوفی ۵۷ درصد افزایش یافته که در مجموع میزان افزایش مستمری‌ها در لرستان ۵۳ درصد بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین افزایش مستمری هیچ یک از مستمری‌بگیران در این همسان‌سازی کمتر از ۱۵ درصد نبوده است.

مرادیان ادامه داد: در محاسبه مبلغ مستمری همسان شده دوسوم میانگین سطح درآمدی معیار کسر حق بیمه‌ای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعمال و برای بازنشستگان پیش از موعد استان نیز براساس همین میانگین سطوح و سنوات بیمه‌پردازی مستمری‌بگیر اعمال شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، کمترین مبلغ دریافتی ۱۶۷ هزار تومان و بیشترین آن ۸۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان شده است.

مرادیان بیان کرد: طرح همسان‌سازی مستمری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای آن‌دسته از بیمه‌شدگان و بازماندگان که احکام مستمری فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی‌شان قبل از سال ۹۹ صادر شده، شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه زنان و مردان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان، به عضویت صندوق درآمده و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت استفاده کنند، تأکید کرد: به‌منظور افزایش چتر بیمه‌ای در بین اقشار تولیدکننده کشاورزان، روستائیان و عشایر، همه اعضای صندوق از کمک ۷۰ درصدی دولت بهره‌مند می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان