//
کدخبر: ۲۸۴۲۲۹ //

روحانی: مسکن مهر یک طرح بزرگ بود

رئیس جمهوری با بیان این‌که مسکن مهر یک طرح برگ بود،‌گفت: در دوره مسئولیت ویر کنونی راه و شهرسازی سرعت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شتاب گرفت.

روحانی: مسکن مهر یک طرح بزرگ بود

حسن روحانی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های مسکن مهر و طرح ملی مسکن اظهار کرد: از آغاز دولت دو کار مهم را بر دوش داشتیم. یکی بحث ساماندهی بافت‌های فرسوده بود که بسیار اهمیت دارد که در شهرستان‌های مختلف بافت‌های فرسوده را احیا و بازسازی و نوسازی کنیم و این کار به طور وسیعی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.

وی ادامه داد: مسئله دوم ساخت شهرک‌های جدید بود که از ابتدای دولت یازدهم این کار دنبال شد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان این‌که مسکن مهر کار دیگر بر دوش دولت بود، یادآور شد: مسکن مهر یک طرح بزرگی بود که در دولت نهم و دهم شروع شد. این طرح برای حدود 2.2 میلینواحد مسکونی بود که در ابتدای دولت یازدهم 690 هزار واحد آن به اتمام رسیده بود.

روحانی بیان کرد: باقیمانده این طرح در مراحل مختلف ساختمانی بود و بار عظیمی علاوه بر وزارت مسکن، بر دوش وزارتخانه های نیرو و نفت و شهرداری‌ها و دستگاه‌های دیگر بود برای اینکه بتوانند به آنجا جاده و لوله‌کشی آب، برق و گاز را برسانند. یک چیز نیمه‌تمام ساخته شده بود و کار بسیار عظیمی در این زمینه هم در دولت یازدهم هم در دولت دوازدهم انجام گرفت.

رئیس جمهوری با بیان این‌که در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون یک میلیون و 355 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسید و تحویل شد،‌افزود: امروز 40 هزار واحد از همین واحدها افتتاح شد و 50  هزار واحد دیگر تا پایان دولت تکمیل  و تحویل می‌شود.

روحانی  با اشاره به این‌که حدود 100 هزار مسکن مهر دارای مشکل است، گفت: حدود 70 هزار واحد این طرح متقاضی ندارد، تعدادی نیز دارای مشکلات حقوقی هستند که باید در دادگاه‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان این‌که در دوره مسئولیت مهندس اسلامی در وزارت راه و شهرسازی کار خیلی با شتاب بیشتری انجام گرفت، اضافه کرد: طرح ملی مسکن بر این مبنا است که زمین را آماده کنیم و در اختیار گروه‌ها و یا فرد بگذاریم منتها زمین آماده باشد یعنی به گونه‌ای که بلافاصله بتواند شروع کند چون مسکن دردسرهای زیادی و مقدماتی دارد  که گاهی مقدمات وقت تلف می‌کند تا آماده شود. ما باید همه چیز را آماده کنیم کسی که مسکنی می‌خواهد، زمین مجانی، یا در بعضی از موارد با اجاره بلندمدت 99 ساله یا با قیمت بسیار ارزان در اختیار او بگذاریم یا با آنهایی که سازندگان مسکن به صورت انبوه هستند، مشارکت کنیم که باید این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: قرار ما ویر راه و شهرسازی این بود که 400 هزار واحد مسکونی علاوه بر طرح‌های دیگری که انجام می‌گیرد، در دولت دوازدهم اضافه کند و آنچه هست و ما الان می‌بینیم و طرح‌هایی که امروز مورد افتتاح قرار گرفت، مورد واگذاری زمین به افراد یا گروه‌ها قرار گرفت.

وی یادآور شد: این کار از سال 97 به خوبی شروع شده است یعنی از اولین رونمایی که خودِ‌ من در آذر 97 حضور داشتم و این کار را آغاز کردیم، به طور منظم این کار دنبال می‌شود و با بخش‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها امضا شد و اقداماتی که انجام می‌گیرد را باید به سرعت انجام دهیم که انشاءالله تا پایان این دولت شاهد باشیم که حداقل سفت‌کاری‌های همه این 400 هزار واحد انجام شده باشد و اگر نازک‌کاری‌های بعضی‌ بخش های آن ماند، سفت‌کاری‌ها تکمیل شود و انجام بگیرد و هر کاری که دولت باید در این زمینه انجام بدهد، به عنوان وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس جمهور با بیان این‌که به نظرم می‌توانستیم قدم‌های بلندتری را در زمینه مسکن برداریم، گفت: به هر حال نیازمندی به مسکن در کشور ما روشن است که چه مقدار است، چه آنهایی که یک مسکن دارند و چه آنهایی که مسکن دومی هم دارند.

روحانی تصریح کرد: مسکن بسیار مهم و پیشران در بسیاری از صنایع و در تولیدات مختلف و همچنین در اشتغال است. در بخش مسکن خودکفا هستیم یعنی تمام مصالح ساختمانی، مهندسی، ترتیبات و خدماتی که مسکن نیاز دارد در داخل انجام می‌گیرد و بسیاری از مصالح ساختمانی ما از آهن آلات گرفته تا سنگ، سرامیک، کاشی، گچ، آهک و هر چه مورد نیاز ساختمان هست، به کشورهای مختلف صادر می‌شود که در کشور تولید می‌شود و هم اضافه داریم که همه اینها را صادر می‌کنیم.

وی افزود: انشاءالله به کمک هم بتوانیم در این امر مهم که برای اقتصاد ما بسیار مهم است، حرکت کنیم و امسال در سال جهش تولید قطعامسکن یک بخش مهم تولید است که می‌تواند یک تحول بزرگی در تولید و در مساله اشتغال به وجود بیاورد. انشاءالله به کمک هم این مسیر را تا پایان این دولت ادامه خواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان