//
کدخبر: ۲۶۸۷۱۰ //

روحانی:پدیده کرونا یک پدیده چند وجهی است

رییس جمهوری گفت: کسی نباید مبتلا شدن به این بیماری را ننگ و عار برای خود تلقی کند. برای حفظ جان مردم این وظیفه شرعی است که به اطرافیان بگوییم که من به این بیماری مبتلا هستیم.

روحانی:پدیده کرونا یک پدیده چند وجهی است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: پدیده کرونا یک پدیده چند وجهی است و موضوع تنها موضوع درمانی و بهداشتی نیست. موضوع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روابط بین الملل است و بسیاری از مسایل درهم تنیده است. در داستان پدیده کرونا، داستانی که نظیر آن را در طول قرن گذشته نداشتیم که این همه پیچیدگی داشته باشد و در جوامع مختلف در سایه این پدیده خطرناکی که به وجود آمده است و این ویروس با مسایل بسیار متعددی روبرو شدند.

وی افزود: مثلا رشد اقتصادی دنیا به طور متوسط در سال ۲۰۱۹، ۲.۹ دهم بوده است، ولی در سال ۲۰۲۰ که با این ویروس روبرو شدیم رشد اقتصادی منهای ۳شده است که نشان می دهد این ویروس چه تحول بزرگی را متاسفانه به صورت منفی در اقتصاد دنیا گذاشته است.

رییس جمهوری افزود: این شرایط در کشورهای پیشرفته بدتر است. به طوری که رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ در کشورهای پیشرفته ۱.۷ هم بوده و در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی این است که منهای ۶.۱ باشد بنابراین شما می‌بینید چه شرایطی از نظر اقتصادی به وجود آمده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان