//
کدخبر: ۲۸۰۱۴۱ //

بهره‌بردای بیمارستان صدتختخوابی با سرمایه یک ایرانی در اقلیم کردستان

بیمارستان صد تختخوابی با سرمایه یک ایرانی بنام علیرضاخنفری مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو در اقلیم کردستان عراق به بهربردای رسید.

 بهره‌بردای بیمارستان صدتختخوابی با سرمایه یک ایرانی در اقلیم کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو با بیان این خبر گفت: شرکت سفر سلامت الامتو بیمارستانفوق‌تخصصی صدتختخوابی همراه با هتل‌لیتگ با سرمایه صددرصد شخصی‌ام در اقلیم کردستان عراق احداث  و امروز  این بیمارستان به بهربردای رسید.

WhatsApp Image 2020-09-22 at 11.20.17

وی افزود: این بیمارستان یکی بیمارستان‌های جنرال در اقلیم کردستان عراق است که برای درمان بیماران اقلیم و کرکوک و حتی بغداد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: این بیمارستان صدتختخوابی مورد در حالی مورد بهربرداری قرار گرفت که قصد آن داشته که در  شهرستان قصرشیرین ساخته شود ولی متاسفانه پیشنهاد ساخت این بیمارستان مورد موافق مسئولان وقت استان کرمانشاه قرار نگرفت و من هم مجبور شدم که در نهایت تصمیم بگریم آن را در اقلیم کردستان احداث نمایم.

WhatsApp Image 2020-09-20 at 03.04.14

دکتر خنفری ادامه داد: این بیمارستان یکی ازبیمارستان‌های پرفکت عراق است که هتل‌لینگ هم دارد که از رفتن بیماران عراقی به کشورهای مانند کشور هند و کشور لنبان و کشور تایلند جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه گردشگران سلامت اقلیم کردستان عراق، ایران را با هند و ترکیه جایگزین می‌کنند، افزود: اقلیم کردستان عراق به دلیل داشتن اشتراکات قومی و زبانی و همچنین وجود مرز مشترک با ایران یکی از شهرهای مرزی و مهم گردشگری سلامت به شمار می‌رود. هر ساله تعداد زیادی گردشگر سلامت عراقی از طریق مرزهای غرب کشور وارد کشور شده و خدمات پزشکی، درمانی و زیبایی را در ایران دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو که در حوزه گردشگری سلامت در کشور ایران نیز فعالیت می‌کند با اشاره به کم شدن گردشگر سلامت در سال‌جاری در غرب کشور گفت: باز هم تکرار و تأکید خواهم کرد که بازار اقلیم کردستان عراق در حال رفتن به سوی ترکیه و  هند است.

WhatsApp Image 2020-09-20 at 03.04.14 (1)

دکتر خنفری به فعالیت شرکت شرکت سفر سلامت الامتو اشاره کرد و ادامه داد: شرکت سفر سلامت الامتو یکی از شرکت‌های مهم و تأثیر گذار است که مجوز گردشگری سلامت خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده و به صورت قانونی در ایران مشغول فعالیت است.  این شرکت به صورت مستقیم از طریق مرزهای زمینی، مرزهوایی با بهترین امکانات و تجهیزات مدرن روز بیماران عراقی را از اقلیم کردستان به ایران آورده و آنها را به بیمارستان‌هایی در سراسر ایران که واحد IPD دارند معرفی می‌کنیم. هرچند قبل ورود خود بیماران عراقی پرونده آنان را هم در بیمارستان‌های مختلف براساس نوع بیماری مورد مطالعه قرار می‌گیرد تا بیمار از قبل وقت برای آن تعیین کردد و ما قراردادهای شفافی با بیمارستان‌ها می‌بندیم. چنانچه یک بیمارستان نتواند به تعهدات خود عمل کند از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم و کرد و حتی هزینه‌های مربوط به بیمارستان را پرداخت نمی‌کنیم.

 وی افزود: از زمان تأسیس شرکت تا سال گذشته هر ساله بر تعداد گردشگران به کشور ایران اضافه می‌شد، اما تعداد گردشگران سلامت امسال نسبت به پارسال کمتر شده است و این زنگ خطری است برای ما؛ زیرا در حال از دست دادن بازار هدف‌مان هستیم.

WhatsApp Image 2020-09-20 at 03.04.14 (2)

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو با توجه به این که تبلیغاتی برای جذب گردشگر  انجام داده‌اند، گفت: علاوه بر دفتر نمایندگی شرکت نیز خدماتی که ما به بیماران در طول اقامت‌شان می‌دهیم بهترین شیوه تبلیغاتی ماست. جامعه عراقی به ویژه کردستان عراق یک جامعه سنتی است و شیوه تبلغات دهان به دهان در آنجا بسیار اهمیت دارد. هنگامی که یک بیمار عراقی از طریق  شرکت سفر سلامت الامتو وارد ایران شده و مورد درمان قرار گرفته است، پس از بازگشت چندین نفر را ترغیب کرده تا برای انجام کارهای پزشکی و سفر به ایران ما را انتخاب کنند.

دکتر خنفری در مورد جذب تعداد گردشگر نیز گفت: بیشترین بیماران ما در حوزه گردشگری پزشکی و درمانی بوده‌اند اما به دلیل وجود آب‌و‌هوا و طبیعت مناسب در ایران و همچنین شهرهای اطراف ما در حوزه‌های تندرستی مانند آب گرم، نمک درمانی و لجن درمانی هم تعدادی گردشگر داشتیم.

وی افزود: در مورد تعداد گردشگر هم که از زمان تأسیس شرکت تا پارسال هر ساله بر تعداد گردشگران ما اضافه می‌شد، اما تعداد گردشگران سلامت امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است و این زنگ خطری است برای ما؛ زیرا ما در حال از دست دادن بازار هدف‌مان هستیم. دلیل آن وجود تبلیغات منفی است که دلال‌ها به وجود آورده‌اند.

WhatsApp Image 2020-09-22 at 11.20.16 (1)

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: به نظر من دلال‌ها به واسطه تجربه‌ای که دارند نباید حذف شوند بلکه باید ساماندهی شده و در شرکت‌های گردشگری سلامت مشغول به کار شوند. دلال‌ها تنها با پزشکان کار می‌کنند. آنها با هماهنگی یکدیگر مبلغی را بابت درمان و اقامت از بیمار دریافت کرده که مقداری از آن سهم دلال خواهد بود. در بسیاری از مواقع این خدمات درمانی و اقامتی با کیفیت بسیار پایین انجام می‌شود که همین ضربه محکم و جبران ناپذیری را به گردشگری سلامت ایران وارد می‌کند و باعث چرخش گردشگران سلامت به سمت ترکیه و هند می‌شود.

دکتر خنفری ادامه داد: دلالان گردشگری سلامت، فقط به منافع کوتاه مدت خود فکر می‌کنند و این دلال‌ها به واسطه تجربه‌ای که دارند نباید حذف شوند بلکه باید ساماندهی شده و در شرکت‌های گردشگری سلامت مشغول به کار شوند.

 وی به چالش‌های دیگری در این حوزه اشاره کرد و افزود: به غیر از حضور دلال‌ها در مرزها یکی دیگر از مشکلات، نهادهای دولتی است که در این حوزه با آنها سرو کار داریم. در واقع زمانی که ما برای انجام کارهای اداری و درخواست‌های‌مان در این حوزه به مراکز و نهادهای دولتی مراجعه می‌کنیم با سد و موانع بسیاری مواجعه می‌شویم تا حدی که از انجام آن کار ابراز پشیمانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو به پتانسیل ایران در گردشگری سلامت  اشاره کرد و گفت: نرخ ارز، وجود پزشکان حاذق و با تجربه، بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و … همگی جز پتانسیل‌های ایران هستند که اگر به آنها توجه شود قطعاً این صنعت می‌تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد. علاوه بر این، این صنعت می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی بسیار کارآمد باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان