//
کدخبر: ۲۷۶۶۹۹ //

نرخ جدید بیمه ورزشکاران اعلام شد

مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ گفت: ورزشکاران می‌توانند با پرداخت ۳۴۴ هزار تومان در ماه تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان و درمان بهره‌مند شوند.

نرخ جدید بیمه ورزشکاران اعلام شد

حسین امیری‌گنجه در جمع کارشناسان اداره کل غرب تهران بزرگ اظهار کرد: از جمعیت 84 میلیون نفری کشور، حدود 30 درصد به‌صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و همگانی در هفته یک تا 6 روز فعالیت ورزشی انجام می‌‍‌دهند و از این میزان کمتر از 5 درصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش فرتاک نیوز، امیری‌گنجه افزود: در سطح استان تهران بیش از 320 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد کمتر از 20% تحت پوشش حمایت‌های بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ یکی از مشکلات بیمه ورزشکاران را نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه‌ها و عقد قراردادها دانست و ادامه داد: تمام  ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی – خصوصی مشغول به کار هستند، از بیمه‌های اجتماعی بلندمدت برخوردار هستند و متاسفانه 90 درصد بیمه ورزشکاران با نگاه صرفاً حوادث و بیماری و به صورت کوتاه‌مدت منعقد می‌شود.

وی با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آنها می‌توانند بر مبنای سه اصل 12 درصد مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، 14% مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و 18 درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ حداقل سن برای بیمه ‌شدن ورزشکاران را  18 سال و حداکثر 50 سال اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان