//
کدخبر: ۲۷۵۷۵۳ //

دادستان کل کشور : با تجمع کنندگان در ماه محرم برخورد جدی می‌شود

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه خدشه وارد کردن به امنیت خط قرمز دستگاه قضا است، گفت: با هر کسی که بخواهد به امنیت و آسایش مردم آسیب برساند، قاطعانه برخورد می شود.

دادستان کل کشور : با تجمع کنندگان در ماه محرم برخورد جدی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین "محمد جعفر منتظری" در جلسه قرارگاه امام علی (ع) معاونت عملیات ناجا که به صورت حضوری و یا ارتباط تصویری برگزار شد اظهار کرد: امنیت برای شهروندان نعمت بسیار بزرگ و مهمی به شمار می رود که خداوند در قرآن کریم و همچنین در روایات و اخبار معصومان (ع) به اهمیت آن بارها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) هم در ابتدای ورودش به شهر مکه و خانه خدا و هم هنگامی که تجمع مردم را مشاهده کردند از خداوند درخواست می کند تا این شهر با امنیت باشد، گفت: امنیت همه چیز است اگر نباشد، زندگی نمی شود کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی مسئولیت تامین و حفظ نظم و امنیت در اقصی نقاط کشور را بر عهده دارند، تصریح کرد: این عزیزان پی به عظمت کار و مسئولیت سنگینی که بر عهده شان قرار دارد، هستند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه موضوع امنیت موضوعی نیست که بتوان به سهولت از کنار آن عبور کرد، گفت: قطعا امنیت بستر رشد اقتصادی، علمی و ... را فراهم می سازد،   آرامش فکری و روانی و همچنین رشد جامعه در بستر امنیت شکل می گیرد. اگر امنیت نباشد، کشور و مردم آسایش و آرامش نخواهند داشت در این خصوص سخن بسیار است.

وی خاطر نشان کرد: آن مسئولیتی که عزیزان در نیروی انتظامی اعم از فرماندهان و کسانی که در میدان عمل عهده دار تامین و حفظ نظم و امنیت هستند به طور قطع به اهمیت کار خود واقفند، امنیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهم ترین مولفه ای است که رشد را در همه زمینه ها فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری مرتبط با امنیت به طور حتم در همه حوزه ها مثبت است، گفت: کارکنان در نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و ... هر کدام به نحوی از امنیت پاسداری می کنند که از یکایک این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

وی خطاب به کارکنان نیروهای مسلح، تصریح کرد: بنده به عنوان یک مسئول قضائی و مدعی العموم و به نمایندگی از مردم از شما عزیزان تشکر می کنم، در طول سال های متمادی امنیت و آرامشی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد همه مرهون تلاش ها و زحمات شما عزیزان است.

این مقام عالی قضائی با تاکید بر اهمیت امنیت برای کشور گفت: کسانی که بخواهند به امنیت که سرمایه ای مهم به شمار می آید خدشه ای وارد کنند به طور حتم باید با صلابت با آنان برخورد شود، امنیت مسئله ای نیست که بشود آسان از کنار آن گذشت.

وی با بیان اینکه برخورد با مخلان نظم و امنیت وظیفه همه ما است، افزود: شما در نیروی انتظامی، سپاه و ... هر کدام به نحوی مسئول حفظ و تامین نظم و امنیت جامعه هستید، هرگز در برابر مخلان امنیت کوتاه نیایید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه دستگاه قضا براساس وظیفه اش پشتیبان و حامی برقرارکنندگان نظم و امنیت در جامعه است، ادامه داد: نیروی انتظامی و تمام کسانی که برای امنیت تلاش می کنند تحت حمایت و پشتیبانی همه جانبه از ناحیه قوه قضائیه خواهند بود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه ما باید بر مرزهای کار خود کاملا اشراف داشته باشیم، افزود: بدین معنا که همکاران عزیز در اقصی نقاط کشور که مسئولیت تامین امنیت را بر عهده دارند هم به تکلیف خود واقف بوده و هم به  مرزهای قانونی آن آگاه باشند و آن را کاملا رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این مرزهای کاری همان قانون، مقررات، ضوابط و آیین نامه های مربوطه است، گفت: قطعا یک مامور نیروی انتظامی اگر در چارچوب رعایت قوانین و مقررات وظایفش را انجام دهد تحت حمایت و پشتیبانی کامل دستگاه قضا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطر نشان کرد: انتظار ما خصوصا در نیروی انتظامی این است که در زمینه افزایش سطح اطلاعات زیرمجموعه تلاش مضاعف شود چرا که هر چه در این نیرو نسبت به ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنان تحت امر تلاش و سرمایه گذاری شود قطعا به نفع جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم و امسال به لحاظ شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی در دنیا و کشور حاکم است، گفت: محدودیت هایی در بخش های مختلف به دلیل این موضوع به وجود آمده که به ناچار باید رعایت شود. همان طور که امنیت بسیار مهم بوده رعایت قوانین برای حفظ سلامت مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

این مقام عالی قضائی با اشاره به اینکه سلامت و امنیت دو بال پیش رونده جامعه هستند، گفت: امروز همانگونه که برای تامین امنیت تلاش می شود باید برای سلامت جامعه و مردم هم که از لحاظ اهمیت برابر و همطراز با این موضوع است تلاش شود تا در برگزاری عزاداری امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطر نشان کرد: از برگزار کنندگان مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) انتظار می رود که رعایت دستورالعمل ها را بسیار جدی گرفته تا سلامت مردم مورد آسیب قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه روزانه حدود  ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند، گفت: بنده به عنوان عضوی کوچک از ستاد ملی مقابله با کرونا شاهدم مهم ترین مولفه در خصوص شیوع ویروس منحوس کرونا محدود کردن تجمعات به شمار می رود، لذا باید امنیت و سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری محرم لحاظ شود.

این مقام عالی قضائی با تاکید بر اینکه با کسانی که بخواهند به هر دلیلی مرزهای قانونی را بشکنند قاطعانه برخورد می شود، گفت: کسانی که با ایجاد تجمعات موجب آسیب رساندن به سلامت مردم شوند، بار اول و دوم به آنها تذکر داده می شود و سپس طبق مصوبه لازم الاجراء ستاد ملی مقابله با کرونا آن محل ها تعطیل می شود.

وی با بیان اینکه هر چند هیچ کس راضی به تعطیلی به خصوص تعطیلی مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نیست، گفت: اما آنچه حائز اهمیت بوده سلامت مردم و جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه مسئولان برگزاری مراسم و ماموران ناجا مکلفند اگر تخلفی صورت گرفت مانع انجام آن شوند تا آسیب و خدشه ای به سلامت مردم وارد نشود.

وی خاطر نشان کرد: ان شاء الله با اتخاذ تدابیر و روش عاقلانه هم شاهد برگزاری باشکوه مراسم محرم باشیم هم سلامت مردم مورد آسیب قرار نگیرد.

این مقام عالی قضائی با تاکید بر اینکه خدشه به امنیت خط قرمز دستگاه قضا است، گفت: هر کسی که بخواهد به امنیت و آسایش مردم آسیب وارد کند دستگاه قضا کوتاه نخواهد آمد ان شاء الله عزیزان در مجموعه ستاد نیروهای مسلح بتوانند به خوبی از عهده وظایف و تکالیفشان همانند گذشته برآیند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان