//
کدخبر: ۲۷۲۱۳۵ //

ماسک برای همگان واجب و ضروری است/کرونا در حال پیشرفت است!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علائم ویروس کرونا ۳ تا ۱۴روز طول می‌کشد تا خود را بروز دهد اما این بدین معنا نیست که حتما چنین اتفاقی می‌افتد به همین دلیل استفاده از ماسک برای همگان واجب و ضروری است.

ماسک برای همگان واجب و ضروری است/کرونا در حال پیشرفت است!
به گزارش فرتاک نیوز،

کمال حیدری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان خطاب به همه نمازگزاران و مردم اظهار داشت: به عنوان کشوری که در شرایط خاص و تحریم‌های اقتصادی به سر می‌بریم، باید بتوانیم ویروس کرونا را کنترل کنیم.

وی افزود: مسئولان درصدد برطرف کردن این بیماری برآمدند و دیگر نوبت مردم است که با همت خود این ویروس را کنترل کنند، هرچند که تا پیش از این همه فکر می‌کردند کرونا از خانواده آنفولانزا هست و در فصل گرما این بیماری کمرنگ می‌شود اما چنان ناگهانی در تابستان نیز این ویروس پیشرفت کرد که سازمان جهانی بهداشت نیز از این امر متعجب شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: علائم ویروس کرونا 3 تا 14روز طول می‌کشد تا خود را بروز دهد اما این بدین معنا نیست که حتما چنین اتفاقی می‌افتد چون ممکن است کسی که ناقل هست علامتی نیز از خود نشان ندهد به همین دلیل استفاده از ماسک برای همگان واجب و ضروری است.

وی افزود: فردی که به کرونا مبتلا می‌شود می‌تواند در فاصله کمتر از  2متر از فرد دیگری این ویروس را بسیار سریع منتقل کند بنابراین استفاده از ماسک می‌تواند درصد ابتلا به این بیماری را بسیار کاهش دهد.

حیدری درخصوص روند رو به رو رشد ویروس کووید 19 گفت: در 24 ساعت گذشته 834 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و این نشان دهنده آن است که این بیماری در حال پیشرفت است به گونه‌ای که احتمال درگیری تمام بیمارستان برای مقابله با آن وجود دارد.

وی بیان کرد: زدن ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها بهترین کار برای پیشگیری از بیماری است و از طرفی بدانیم که هزینه‌های زیادی صرف ساخت ماسک و ملزومات بهداشتی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: امکان دارد، در فصل پاییز احتمال اینکه 3 تا 4 برابر بدتر از این وضعیت را تجربه کنیم، به علاوه اینکه ویروس‌های دیگر نیز فعال می‌شوند به این بیماری می‌پیوندند و کار را برای ما سخت‌تر می‌کنند.

وی گفت: حدود 1300 پروتکل برای مناطق مختلف نوشته شده است اما باید بدانیم فلسفه ماسک زدن فیلتر نیست بلکه جلوگیری از پرتاب ویروس و کاهش انتقال بیماری است بنابراین یک ماسک پارچه‌ای دولایه نیز می‌تواند کفایت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان