//
کدخبر: ۲۶۹۸۰۱ //

به مسافران بدون ماسک خدماتی ارائه نمی شود

در پی دستور رئیس جمهور که از ابتدای هفته جاری استفاده از ماسک را در کشور اجباری کرد، مسافران برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی باید ماسک داشته باشند؛ در غیر این صورت خدماتی به آنها داده نخواهد شد.


به مسافران بدون ماسک خدماتی ارائه نمی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شنبه گذشته حسن روحانی - رئیس جمهوری - در جلسه ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، جلوگیری شود.

در این راستا، بر اساس آنچه مسئولان دستگاه‌های مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند، مسافران برای انجام هرگونه سفرهای برون شهری با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید ماسک داشته باشند و در غیر این صورت به آنها خدماتی داده نخواهد شد.

رضا جعفرزاده- سخنگوی سازمان هواپیمایی - در این باره اظهار کرد: براساس مصوبه بیست  و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که در تاریخ هشتم تیر ماه امسال در حضور رئیس جمهور برگزار شد استفاده اجباری از ماسک در اماکن سرپوشیده مورد تاکید قرار گرفت و سازمان هواپیمایی نیز مسافران، مشایعت کنندگان و مستقبلین را به استفاده از ماسک ملزم کرد.  

وی به خبرنگار گفت: تنها راهکار ادامه پروازهای مسافری تشدید اقدامات پیشگیرانه، رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای قانون استفاده از ماسک در همه جاست؛ بنابراین اگر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها یا هر یک از زیرمجموعه های بخش هوایی در اجرای این قانون تعلل کنند با آن‌ها برخورد می کنیم.

همچنین میرحسن موسوی- معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران- در این باره به ایسنا گفت: گرچه پیش از این نیز استفاده از ماسک را در همه ایستگاه های راه آهن و کوپه های قطار الزامی کرده بودیم و تاکید شده بود که همه از ماسک استفاده کنند اما پس از دستور رئیس‌جمهور برای اجباری شدن ماسک اگر ابلاغیه آن از سوی ستاد مقابله با کرونا به ما برسد قطعا آن را اجرایی می‌کنیم و مجدداً تاکید می‌کنیم تا استفاده از ماسک در همه ایستگاه های راه آهن و قطار اجباری شود.

داریوش باقرجوان -مدیرکل  دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- نیز درباره اجباری شدن استفاده از ماسک به ایسنا اینگونه توضیح داد: با وجود این که در گذشته نیز استفاده از ماسک را تاکید و اجباری کرده بودیم اما با توجه به دستور رئیس جمهور، از این به بعد از پذیرش مسافران بدون ماسک در پایانه‌های مسافربری و ناوگان جاده‌ای بین شهری معذرویم.

با توجه به بالا رفتن آمار ابتلا و جان باختگان بیماری کوید ۱۹ در هفته‌های اخیر و این که ویروس کرونا در این زمینه رکورد خود را در ماه‌های نخست ورود به کشور زده است. استفاده از ماسک اجباری است و به نظر می‌رسد باید مردم جدی تر از گذشته به اجرای این پروتکل بهداشتی به ویژه هنگام سفرهای برون شهری توجه داشته باشند چرا که در غیر این صورت نمی‌توانند سفر خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان