//
کدخبر: ۲۶۶۱۳۴ //

واکنش‌ها به تصمیم تبعیض‌آمیز دولت در پرداخت وام ازدواج

روز سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹، آقای روحانی طی دستوری به معاون اول خود تاکید کرد: سن افراد متقاضی وام ازدواج بین ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.

واکنش‌ها به تصمیم تبعیض‌آمیز دولت در پرداخت وام ازدواج
به گزارش فرتاک نیوز،

 چندی پیش سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در نامه‌ای به رئیس جمهور اظهار داشته بود: به استناد گزارشات دریافتی از بانک مرکزی و بررسی میدانی و رصد اخبار رسانه‌ها مبنی بر تحلیل آماری وام‌های پرداختی تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج با میانگین سنی بالای 60 سال و زیر 15 سال که خارج از عرف سن مناسب فرزند آوری هستند رو به افزایش است که با عنایت به هدف دولت از این امر در راستای تسهیل ازدواج به‌هنگام جوانان، خواهشمند است دستور فرمایید ضوابط و قوانین مرتبط با اعمال محدودیت سنی 18 تا 40 سال و اعطای این تسهیلات صرفاً برای ازدواج نخست به عنوان مصوبه دولت بررسی و به بانک مرکزی ابلاغ شود.

روحانی نیز در واکنش به نامه‌ی وزیر وزرش و جوانان، به اسحاق جهانگیری، معاون اول و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد: فوری آیین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً 18 تا 40 سال باشد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مجلس در واکنش به این تصمیم رئیس‌جمهور گفت: اقدام رئیس جمهور در اِعمال تبعیض سنی در پرداخت وام ازدواج خلاف بند الف تبصره 16 قانون بودجه و اصل 3 و 19 قانون اساسی است.

وی ادامه داد: مجلس اجازه نخواهد داد زندگی مردم بازیچه‌ی گزارش‌های مجعول و غیر کارشناسی که ریشه تصمیم‌گیری رئیس جمهور شده است بشود.

امّا این تصمیم بحث‌برانگیزِ دولت روحانی در فضای توئیتر واکنش‌های قابل تأمّلی در پی داشت که  به برخی از آنها در ذیل اشاره شده است:

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان