//
کدخبر: ۲۶۴۸۳۰ //

مقام سازمان ملل: دو حزب آمریکا فرقی از لحاظ حمایت از جرائم جنگی ندارند

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه گفت، هردو حزب اصلی آمریکا به‌طور ذاتی فاقد حس مسئولیت و شفافیت هستند و مردم آمریکا نباید گمان کنند که این دو تفاوت‌های بزرگی دارند.

مقام سازمان ملل: دو حزب آمریکا فرقی از لحاظ حمایت از جرائم جنگی ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «نیلز ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه گفت، عدم شفافیت و بی‌مسئولیتی، ذات مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، ملزر روز دوشنبه گفت، مردم آمریکا نباید فریب تبلیغات انتخاباتی را  بخورند زیرا معافیت مجرمان در آمریکا امری «نظام‌مند» است و انتخاب دموکرات و جمهوری‌خواه تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد.

او در توئیتر نوشت: «آیا شفافیت و پاسخگویی در دوران دموکرات‌ها نسبت به جمهوری‌خواهان افزایش پیدا خواهد کرد؟ بسیار خوب، هر دوی آنها افشاگران را تحت آزار قرار می‌دهند، مخالفان را تروریست می‌خوانند، با پهپاد قتل انجام می‌دهند، برای جرائم جنگی و شکنجه عفو صادر می‌کنند. فریب نخورید: پنهان‌کاری و مصونیت دولت آمریکا امری نظام‌مند است.»

ملزر برای اثبات سخنان خود تصویری از روزنامه «گاردین» را منتشر کرد که در آن «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات امسال «جولیان آسانژ» مؤسس سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» را «تروریست [مسلح به] فن‌آوری‌های پیشرفته» توصیف کرده بود.

این سخنان ملزر در واکنش به شعارهایی بود که برخی شهروندان در اعتراضات ضدنژادپرستی سر داده‌اند. از جمله این شعارها که انتقاد به سیاست‌های دولت جمهوری‌خواه فعلی محسوب می‌شوند می‌توان به جملاتی نظیر «به دموکرات‌ها رأی بدهید» و «به آبی رأی بدهید، فرقی نمی‌کند چه کسی» اشاره کرد.

دو هفته پیش انتشار فیلمی که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را با گذاشتن زانو بر روی گردنش به قتل می‌رساند، موج گسترده‌ای از اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان را به دنبال داشت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مخالفت با این تظاهرات، معترضان را مورد تهدید قرار داده و از نیروهای ویژه و سرویس مخفی برای سرکوب آن‌ها استفاده کرد. وی همچنین بارها رسانه‌هایی که اعتراضات ضدنژادپرستی را پوشش می‌دهند مورد تهدید و فحاشی قرار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان