//
کدخبر: ۲۶۳۴۹۰ //

اخراج چند هزار نفری کارکنان شرکت رنو

شرکت خودروسازی رنو به منظور تقویت سوددهی و مقابله با کاهش فروش، ۱۵ هزار نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان اخراج می کند.

اخراج چند هزار نفری کارکنان شرکت رنو
به گزارش فرتاک نیوز،

کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه پس از جلسه با سران شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد این شرکت 15 هزار نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان اخراج می کند. شرکت رنو در این جلسه طرح خود برای تقویت سوددهی و مقابله با کاهش فروش را ارائه داد.

  این کنفدراسیون اعلام کرد 4500 نفر از این تعدیل نیرو مربوط به فرانسه می شود که تعداد زیادی از آنها به صورت داوطلبانه یا با طرح های بازنشستگی از کار برکنار می‌شوند.

 تنها 10 درصد از 180 هزار نیروی کار شرکت رنو در سراسر جهان مشمول این تعدیل نیرو می شوند. 48500 نفر در فرانسه برای شرکت رنو کار می کنند.

 شرکت رنو اظهار نظری در مورد این خبر نکرد ولی هیئت مدیره این شرکت طرح های خود برای کاهش هزینه ها را در روز پنجشنبه تصویب کرده است.

این شرکت خودرو سازی که 15 درصد آن متعلق به دولت فرانسه است، در اوایل سال جاری میلادی طرح خود برای دو میلیارد دلار کاهش هزینه را اعلام کرد. این تصمیم پس از گزارش اولین ضرر و زیان شرکت رنو در سال گذشته پس از یک دهه، گرفته شد.

 این تصمیم باعث نگرانی کارخانه های رنو مخصوصاً در فرانسه شده است چون احتمال بسته شدن آنها وجود دارد.

 دولت فرانسه اعلام کرده تا زمانی که مدیریت شرکت رنو و اتحادیه ها در مذاکرات خود در مورد کارکنان و کارخانه های این شرکت در فرانسه به نتیجه نرسند، با وام 5 میلیارد یورویی این شرکت موافقت نمی کند.

 بحران ویروس کرونا بر مشکلات شرکت رنو افزوده است. این شرکت قبل از این بحران هم با کاهش تقاضا مواجه بود.

طرخ های شرکت رنو برای سرمایه گذاری در مراکش و رومانی احتمالاً متوقف می شود و ظرفیت تولید این شرکت در کل جهان 4 میلیون خودرو پایین آمده و به 3.3 میلیون می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۴۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان