//
کدخبر: ۲۶۱۶۴۳ //

دانشگاه ها ممکن است نیمه دوم خرداد بازگشایی شوند

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با اقداماتی مانند ضدعفونی خوابگاه‌ها، شرایط را برای اسکان دانشجویان آماده می‌کنند.

دانشگاه ها ممکن است نیمه دوم خرداد بازگشایی شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

رحمان خدابنده لو روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: ممکن است اسکان دانشجویان دانشگاه های گرمسیری، با مشکلاتی مواجه شود اما دانشگاه ها در تلاش هستند تا شرایط مناسب را برای بازگشایی و اسکان دانشجویان در خوابگاه ها فراهم کنند.

وی، ضدعفونی خوابگاه ها، کلاس ها، سرویس های ایاب و ذهاب و رعایت فاصله گذاری را از جمله پروتکل های بهداشتی اعلام کرد و افزود: نحوه اسکان دانشجویان از موارد دیگر پروتکل های بهداشتی است و در این شرایط، قطعا ظرفیت اتاق های خوابگاه ها کامل نخواهد بود و به عبارتی خوابگاه های دانشجوی با ظرفیت کمتری اسکان داده می شوند.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: فاصله گذاری فیزیکی علاوه بر خوابگاه ها در کلاس های درس اعمال می شود، به عبارتی در مکانهایی مانند کلاس ها و آزمایشگاه ها که محل تجمع دانشجویان است، این موضوع باید با دقت رعایت شوند.

خدابنده لو یادآور شد یادآور شد: ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، پروتکل های بهداشتی را آماده و ابلاغ کردند و آنها در سایت معاونت بهداشتی وزارتخانه در دسترس همگان قرار دارد.

آیا سلف سرویس ها دانشجویی بازگشایی می شود؟

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سلف سرویس های دانشجویان بازگشایی شود؟، گفت: به احتمال زیاد سلف سرویس ها باز نخواهند شد و این کار در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

خدابنده لو ادامه داد: آشپزخانه های دانشگاه ها بازگشایی می شود و غذاها در ظروف یک بار مصرف، توزیع می شود.

وی خاطرنشان  کرد: بازگشایی سلف سرویس ها ممکن است سبب تجمع دانشجویان در زمان مشخصی شود، این کار قطعا برخلاف پروتکل ها است و نباید انجام شود.

امتحانات به احتمال زیاد در مرداد ماه برگزار خواهد شد

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی در هنگام برگزاری امتحانات انجام شده تا دانشجویان در شرایط مناسب و بدون دغدعه امتحانات برگزار شود.

خدابنده لو افزود: در حال حاضر برنامه ریزی امتحانات برای مردادماه انجام شده اما زمان قطعی از طرف ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.  اگر ستاد ملی مجوز بازگشایی را صادر کند، به احتمال زیاد امتحانات در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه ها، اختیاراتی به آنها با توجه به ظرفیت اماکن و تعداد دانشجویان داده می شود تا برنامه ریزی مناسب برای بازگشایی و برگزاری امتحانات انجام گیرد.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت با یادآوری اینکه ممکن است دانشگاهی براساس شرایط خویش این زمان را مقداری جابجا کند، گفت: اکثریت دانشگاه ها در مرداد ماه اقدام به برگزاری امتحانات می کنند.

خدابنده لو یادآور شد : همه امتحانات قطعا به صورت حضوری نخواهد بود، برخی ممکن است به صورت غیرحضوری باشد.

دانشگاه ها ممکن است نیمه دوم خرداد بازگشایی شوند

وی ادامه داد: ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا یکشنبه (فردا) در مورد بازگشایی دانشگاه ها تصمیم گیری می کند اما باتوجه به پیش بینی های موجود نیمه دوم خرداد ماه دانشگاه ها بازگشایی می شود.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: البته بازگشایی به این معنی نیست که همه دانشجویان همزمان در دانشگاه حضور داشته باشند. احتمال فراوان دانشگاه ها به صورت تدریجی بازگشایی می شوند.

خدابنده لو یادآور شد: دانشجویان درس هایی که به شکل مجازی فراگرفتند، لزومی به حضور در این کلاس ها نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: نحوه بازگشایی دانشگاه ها و چگونگی برگزاری کلاس ها را ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان