//
کدخبر: ۲۳۳۷۷۴ //

میزان افراد باسواد در سال جاری به ۹۶ درصد رسیده است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: میزان سوادآموزی در چهل سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته و میزان افراد باسواد در سال جاری به ۹۶ درصد رسیده است.

میزان افراد باسواد در سال جاری به ۹۶ درصد رسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل اظهار کرد: تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی (ره) حرکت بزرگی در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی و جریان مهم فرهنگی برای کشور بود.

وی با بیان اینکه امر تعلیم و تربیت یکی از کارهای سخت است، افزود: در طول چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی در نظام جمهوری اسلامی داشتیم که در زمینه سوادآموزی نیز این دستاوردها مشهود است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال، قبل از انقلاب ۴۸/۸ درصد افراد باسواد و بقیه بی‌سواد بودند.

محمدزاده اضافه کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ میزان افراد باسواد به ۹۴/۷ درصد و امسال این عدد به ۹۶ درصد رسید که این موهبت به لطف خداوند و تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری و تلاش پیشکسوتان حاصل شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پایبند بر آرمان‌های امام راحل هستیم، خاطرنشان کرد: امروز بار دیگر تجدید بیعت می‌کنیم که برای ریشه‌کنی بی‌سوادی هرچه بیشتر تلاش کنیم تا دل مردم و روح امام (ره) شاد شود.

گفتنی است در پایان مراسم تجدید میثاق، یک جلد مصحف قرآن کریم که به دستخط سوادآموزان کتابت شده است به آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) اهدا شد.

مصحف شریف به دست سوادآموزان در پنج جلد کتابت شده است که سه جلد آن به حرم‌های ائمه معصومین علیهم‌السلام در نجف، کربلا و مشهد اهداشده، چهارمین جلد به حرم امام خمینی (ره) اهدا شد و جلد پنجم نیز طی مراسمی به دفتر مقام معظم رهبری هدیه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان