//
کدخبر: ۲۲۹۱۴۵ //
دبیر انجمن موتور سیکلت سازان:

اکثر موتورهای اسقاطی به چرخه مصرف برمی‌گردد

دبیر انجمن موتور سیکلت سازان در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: در مزایده‌های ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص موتور سیکلت‌ها اکثر آن‌ها دوباره به چرخه مصرف برمی‌گردند و یکسری از آن‌ها به پروسه اسقاط می‌رود زیرا پروسه گرفتن کد بسیار طولانی است و اسقاط سه ماه طول می‌کشد تا زمانی که پلیس کد اسقاط را تایید کند.

اکثر موتورهای اسقاطی به چرخه مصرف برمی‌گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن ضیا مقدم دبیر انجمن موتور سیکلت سازان عصر چهارشنبه در چهل و یکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان محیط زیست افزود: برای اسقاط موانعی وجود دارد زیرا موتور سیکلت‌های فرسوده در اختیار موتورسیکلت سازان قرار نمی‌گیرد و هماهنگی لازم با پلیس راهور انجام نشده است.

وی ادامه داد: برای انجام شرایط لازم هیچ ابلاغی به ما نشده است و مصوبه بدون اطلاع رسانی ابلاغ شد.

ضیا مقدم عنوان کرد: پیشنهاد خرید ۱۰۰ هزار گواهی و مساعت از نهادهای ذیربط را داشتیم که هنوز محقق نشده زیرا تولید کننده از این طرح اسقاط استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: در ترخیص موتور سیکلت‌های اسقاطی در پارکینگ‌ها مالک باید مراجعه کند و اگر مالک اقدام نکرد، پلیس باید مالک را جریمه کند و موتور را به ستاد فرمان امام ارجاع دهد. اما مشکلاتی در پارکینگ‌ها وجود دارد زیرا موتورهای اوراقی را به مصرف برمی‌گردانند.

ضیا مقدم گفت: آمادگی خود را برای اسقاط اعلام می‌کنیم و نیاز است شهرداری و دولت زیر ساخت‌ها را آماده کنند.

وی عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام طبق مصوبه موتورها را به صورت اوراقی و اسقاطی در مزایده می‌گذارد و یکسری مزایده انجام می‌شود که مراکز اسقاط می‌توانند موتورها را بخرند و زمانی که در مزایده فردی موتورها را می‌خرد و دوباره در چرخه مصرف می‌رود که ما مخالفت داریم.

ضیا مقدم در خصوص راهکارها گفت: باید مزایده در اختیار تولیدکننده‌ها قرار بگیرد نه در اختیار مراکز اسقاط که نیاز به مصوبه و دستورالعمل است.

به گفته وی اگر شخصی در مزایده برنده شد باید قبول کنند پلیس راهور ادامه شماره‌گذاری را انجام دهد زیرا توقف شماره‌گذاری تولید را کاهش داده است.  

ضیا مقدم افزود: همچنین نیاز است برای اسقاط وام کم بهره در نظر گرفته شود که افراد ترغیب شوند.

در آیین نامه ماده ۲ قانون هوای پاک به ازای تولید هر موتور سیکلت باید ۳ موتور اسقاط شود و مقرر شده ۱۰ درصد درآمد موتور سیکلت سازان به تولید موتور سیکلت برقی اختصاص یابد و یا باید  ۳ موتور اسقاط شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان