//
کدخبر: ۲۲۵۷۹۱ //
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تدوین برش استانی سند مهندسی کشور در حال شکل‌گیری است/ معنای حضور در فضای مجازی آزادی مطلق نیست

نشست خبری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر سید سعید رضا عاملی و مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اصحاب رسانه و جراید استان برگزار شد.

تدوین برش استانی سند مهندسی کشور در حال شکل‌گیری است/ معنای حضور در فضای  مجازی آزادی مطلق نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سید سعید رضا عاملی دبیر  شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه در خصوص تبلیغات انتخاباتی در دانشگاهها اظهار داشت:دانشگاهها در حمایت از سیاست حضور داشته باشند ولی حضور در عرصه سیاست به معنای ابزار شدن احزاب سیاسی نباید باشد و دانشجو عمله واکره احزاب سیاسی نیست.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی فضای مجازی را دارای معنای گسترده‌ای دانست و افزود: امروز ۵۶ میلیون کاربر اینترنت در ایران به نوعی در فضای مجازی فعال هستند البته فعالیت در فضای مجازی قابل تغییراست مثلاً زمانی فعالیت علمی در فضای مجازی رتبه ۳۳ را داشت اما اکنون فعالیت علمی در رده اول تا پنجم قرار دارد، یا تراکنش اقتصادی جایگاهی نداشت اما امروز انتقال بسیاری از تراکنش های اقتصادی از طریق اینترنت انجام می شود واینترنت  تبدیل به اقتصاد پنجم جهان شده است.

وی گفت: دانشجویان فعالیت های مختلفی در شبکه اجتماعی دارند ولی رعایت شئونات اخلاقی در فضای رسانه اجتماعی بسیار مهم است و معنای حضور در فضای  مجازی آزادی مطلق نیست این محیط آزادی مقید به قانون است و خارج از ضوابط و اخلاق نباید برخورد کرد.

 دکتر عاملی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و حدود ۲۳۰۰ مصوبه در شورا اعلام شد که خیلی از آنها منشاء پیشرفت و اصلاح فرهنگ بود.

وی افزود: شکل گیری بین المللی دانشگاه ها و رتبه های علمی و زیرساخت‌های سیاستگذاری مربوط به شورای انقلاب فرهنگی است و تدوین برش استانی سند مهندسی کشور در حال شکل‌گیری است.

 عاملی تصریح کرد: رسانه‌ها رکن اصلی بسیاری از پیشرفت‌ها و توانمندی اجتماعی کشور هستند و برای اصلاح امور می‌توانند سازنده باشند و نیازمند به سند اخلاقی اجتماعی رسانه هستیم و از جایگاه حقوق اصحاب رسانه حمایت می‌کنیم.

  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه حجاب و عفاف گفت:حجاب امری شرعی و قانونی است و ایمن سازی برای فرهنگ سازی در جامعه و سلامت اجتماعی و امنیت بستگی به وجود حجاب دارد و در این مصوبه اخلاق و ارزشهای اخلاقی در نظر گرفته میشود و ضامن اجرایی آن هم وزارت علوم است  و مسئولیت نظارت بر حسن اجرا را ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری می کنیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان