//
کدخبر: ۲۲۵۵۶۷ //
مدیرکل امور تربیتی آموزش و پرورش:

درس تفکر و سبک زندگی خلاءهای تربیتی را برطرف می‌کند

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درس تفکر و سبک زندگی تنها نقطه تلاقی مربیان پرورشی و مشاوران با دانش آموزان است، گفت: این درس می‌تواند بسیاری از خلاء های تربیتی دانش آموزان را برطرف کند.

درس تفکر و سبک زندگی خلاءهای تربیتی را برطرف می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود شکوهی در جلسه هماهنگی با دبیرخانه کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، اظهار کرد: جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی چند سالی است که اجرا می‌شود و نتایج خوبی را به همراه داشته و همکاران اقبال خوبی به آن داشته‌اند که امسال بنا بر تجربه و توانمندی خوبی‌ که استان یزد در این زمینه داشت دبیرخانه جشنواره دوره‌های ششم و هفتم به مدت دو سال به استان یزد واگذار شد.  

وی بابیان اینکه تاکنون پنج دوره از این جشنواره برگزار شده است، تصریح کرد: تجربیات ارزشمندی در این پنج سال به‌دست‌ آمده که امید است با تلاش همه همکاران در استان یزد  جشنواره‌ای متفاوت همراه با نوآوری و خلاقیت در دوره‌های ششم و هفتم برگزار شود.   

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: درس تفکر و سبک زندگی تنها نقطه تلاقی مربیان پرورشی و مشاوران با دانش آموزان است که مربی و مشاور باید در کلاس با توجه نقش راهبری تربیتی که در مدرسه دارند، به مطالبات و نیازهای دانش آموزان در این زمینه پاسخ دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه امروزه تصور اشتباهی بین خانواده‌ها به وجود آمده که تعلیم نکات تربیتی و منش‌های اخلاقی را جزو وظایف مدارس می‌دانند وتنها تأمین خوراک، پوشاک و مسکن فرزندانشان را وظیفه خود می‌دانند و هیچ تلاشی برای آموزش رفتارهای ابتدایی اخلاقی به فرزندانشان نمی‌کنند که همین امر موجب بروز شکاف بین نسلی در بین دانش‌آموز و والدین می‌شود.

شکوهی اذعان کرد: اگر معلمی خلاق و توانمند برای تدریس درس تفکر و سبک زندگی انتخاب شود، می‌تواند بسیاری از خلاءها و نواقص تربیتی را برای دانش آموزان جبران کند و اگر این اتفاق نیفتد ممکن است دانش آموزان به دلیل فقدان مسائل تربیتی هزینه‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید همه همکاران درس تفکر و سبک زندگی را با جدیت دنبال کنند، گفت: به نظر می‌رسد باید یک محتوای خوب کمک‌ آموزشی برای معلمان این درس تدوین شود تا معلم بتواند مطالب این درس را با استفاده از ظرفیت همه دانش آموزان در کلاس تبیین و تشریح کنند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: همه باید تلاش کنند جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی به‌ یک برند علمی و اجرایی در آموزش‌وپرورش تبدیل شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان