//
کدخبر: ۲۱۹۷۴۶ //

ساماندهی بیش از ۱۰۰ موکب در محور های ۱۰ گانه توسط سازمان اوقاف و امورخیریه

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه بازدید از مواکب اوقاف درمرز خسروی از ساماندهی بیش از ۱۰۰ موکب در محور های ۱۰ گانه خبر داد.

ساماندهی بیش از ۱۰۰ موکب در محور های ۱۰ گانه توسط سازمان اوقاف و امورخیریه
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ موکب را در محور های ۱۰ گانه ساماندهی کرده ایم، گفت: همه مواکب علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی به زائران برنامه های فرهنگی دیگری را نیز به زائرین ارائه می دهند.

حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز از موکب امام خامنه ای (مدظله العالی) اداره کل اوقاف کرمانشاه و موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف فارس بازدید کرد.

حجت الاسلام عادل در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی تمام معادلات جهان به ویژه منطقه را بر هم زده و تاثیر بسیار زیادی را بر جامعه گذاشته است، اظهار داشت: یکی از عواملی که می تواند همدلی و همبستگی کشور های همسایه بیشتر کند نیز همین موضوع است.

وی امانت داری موقوفات را یکی از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد دینی و فرهنگی بوده، وظیفه اصلی آن نیز امانت داری موقوفات است، از این رو این مجموعه به همراه دیگر نهاد ها که در این زمینه مسئولیت دارند و همچنین مردم که به صورت خودجوش خدماتی را به زائرین ارائه می دهند، برنامه هایی را برای ارائه خدمات بیشتر به زائرین تدارک دیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ موکب را در محور های ۱۰ گانه ساماندهی کرده ایم، تصریح کرد: همه مواکب علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی به زائران برنامه های فرهنگی دیگری را نیز به زائرین ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توزیع حدود ۱۳۰ هزار پرس غذا و ۳۰ هزار نفر اسکان از سوی مواکب سازمان اوقاف به زائرین ارائه می شود، خاطرنشان کرد: این تعداد ظرفیت از حدود ۱۵ روز قبل از اربعین آغاز و تا سه روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام عادل حضور بیش از ۱۰۰ مبلّغ به صورت داوطلبانه مواکب سازمان اوقاف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حدود ۵۰۰ هزار اقلام فرهنگی از جمله چفیه، کتاب، کتابجه، لوازم تحریر به کودکان و زائران اهدا شده است.

وی در پایان بیان داشت: برپایی نماز جماعت سه وعده، مشاوره، صحبت با زائرین، خیاطی و واکس کفش از جمله دیگر خدماتی است که در مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استان ها به زائرین ارائه می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان