//
کدخبر: ۲۰۷۹۴۶ //
سازمان برنامه و بودجه:

اعلام شرایط استخدامی و پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس آزاد

طبق شرایط تعریف شده برای نحوه پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس آزاد و سرباز معلم آموزش و پرورش، روش پرداختی به این گروه نیز مانند سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

اعلام شرایط استخدامی و پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

اخیرا سازمان برنامه و بودجه شیوه نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تمامی پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد دستگاه‌های اجرایی را به آنها ابلاغ کرد که بر اساس تبصره (1) ماده (2) این شیوه نامه شرایط نیروهای حق‌التدریس آزاد و سرباز معلم در پرداخت حقوق و افزایش تعداد آنها نیز مشخص شده است.

طبق این تبصره نحوه پرداخت حقوق نیروهای حق التدریس آزاد و سرباز معلم آموزش و پرورش، مانند سایر کارکنان دولت خواهند بود؛ به‌طوری‌که حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر آنها مطابق با قراردادی که وجود دارد با اعلام به خزانه و به صورت مستقیم از سوی دولت پرداخت خواهد شد و در مورد سایر مزایای حقوقی نیز دستگاه مربوطه یعنی آموزش و پرورش بر اساس اعتباری که در اختیار دارد و ضوابط قانون بودجه عمل می‌کند.

اما در همین شیوه نامه نحوه افزایش تعداد نیروهای حق التدریس آزاد آموزش و پرورش نیز منوط به رعایت ماده(9) ضوابط اجرایی قانون بودجه شده است.

این در حالی است که طبق این ماده بکارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی (از محل هر گونه اعتبار) فقط با مجوز سازمان اداری و استخدامی و اخذ تائید سازمان برنامه و بودجه برای پیش‌بینی بار مالی در قانون قابل انجام است.

در عین حال که باید تمامی  قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در افزایش تعداد نیروهای حق‌التدریس آزاد رعایت شده باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان