//
کدخبر: ۱۳۷۹۸۱ //

تاخیر۴ ماهه در پرداخت معوقات خرید خدماتی‌ها / جبران ۷۰ هزار ساعت کمبود نیرو

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری کلاس درسی بدون معلم شروع نشد و ۷۰ هزار ساعت کمبود نیرو از چند طریق جبران شد گفت: در پرداخت حقوق خرید خدماتی‌ها، چهار ماه تاخیر داریم که تلاش می‌کنیم به‌روز شود.

تاخیر۴ ماهه در پرداخت معوقات خرید خدماتی‌ها / جبران ۷۰ هزار ساعت کمبود نیرو
به گزارش فرتاک نیوز،

علی الهیار ترکمن درباره راهکارهای جبران کمبود ۱۸۰ هزار نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد:‌ البته ۱۸۰ هزار کمبود معلم نداشتیم و کمتر از این تعداد بود. برای آنکه کمبودها را جبران کنیم با توجه به تحلیل هایی که انجام دادیم بسته‌ای را نهایی کردیم که بر اساس آن استفاده از نیروی حق‌التدریس به قوت خود باقی ماند و از حق التدریس آزاد و همچنین تدریس غیرموظف شاغلان بهره بردیم.

وی افزود: علاوه بر این، مجوز جذب ۵۰۰۰ سرباز معلم را از ستاد کل نیروهای مسلح گرفتیم.

افزایش ساعات تدریس فرهنگیان بازنشسته از ۸ به ۱۴ ساعت

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه از ظرفیت‌های بازنشستگان نیز استفاده شد گفت: قبلا هر بازنشسته بیشتر از هشت ساعت نمی‌توانست تدریس کند اما با مجوزی که دریافت کردیم این میزان به ۱۴ ساعت در هفته ارتقاء یافت. فرهنگیان عمدتا از سنین جوانی وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و سپس مدارس می‌شوند و بعد از ۳۰ سال که به پختگی می‌رسند باید بازنشسته شوند و بروند. تلاش می‌کنیم بخوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

الهیار ترکمن افزود: در مجموع  ۷۰ هزار ساعت کمبود نیرو را از طریق سرباز معلم، حق التدریسی، تدریس بازنشسته‌ها و خرید خدماتی‌ها  پر کردیم؛ البته هنوز در پرداخت حقوق خرید خدماتی‌ها با یک عقب ماندگی روبروییم و با ردیف اعتباری که ایجاد شده اکنون فقط یک تاخیر چهارماهه داریم که تلاش می‌کنیم به‌روز شود. خوشبختانه در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداشتیم.

اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی تا اسفندماه

وی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی جدید نیز گفت: باید مجوز لازم را دریافت کنیم که در صورت تحقق، دی یا بهمن ماه اطلاع رسانی می‌شود و تعداد آن به میزان خروجی نیرو در سال ۹۷ بستگی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری  اظهار کرد: لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس است و تمام اولویت‌ها و امتیازاتی که در آن برای فرهنگیان درنظر گرفته شده باز هم نمی‌تواند نیازها را به طور کامل پاسخگو باشد.

الهیار افزود: هدف گذاری ما این است که در یک افق دو ساله، دو زیر نظام نیروی انسانی و تامین منابع مالی سند تحول بنیادین را به یک قانون اداری مالی خاص و در نهایت آن را به یک قانون دائمی تبدیل کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان