//
کدخبر: ۱۷۶۷۸۲ //

چند روش‌ برای انتخاب رستوران‌ بین راهی مطمئن

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: برای شناسایی یک رستوران بین راهی باکیفیت راه‌های مختلفی وجود دارد، اما بهترین روش استفاده از غذا‌های حاضری و کاملا پخته است.

چند روش‌ برای انتخاب رستوران‌ بین راهی مطمئن
به گزارش فرتاک نیوز،

درباره روش‌های اطمینان از سلامت و کیفیت غذای رستوران‌های بین راهی اظهار کرد: برای اطلاع از کیفیت غذای رستوران‌های بین راهی بهترین راه این است که به سایت‌هایی که رستوران‌ها را درجه بندی می‌کنند مراجعه کرد؛ همچنین می‌توان با جستجو در اینترنت از اطلاعات و نظرات کاربرانی که از غذا‌های آن رستوران‌ استفاده کرده‌اند بهره برد.

شلوغ بودن رستوران؛ یکی از معیارهای سلامت و کیفیت آن

وی افزود: یکی دیگر از روش‌های اطمینان از سلامت غذای یک رستوران بین راهی این است که معمولا مکان‌هایی که شلوغ‌تر هستند، بیشتر قابل اطمینان است، زیرا غذا‌ها زود به زود مصرف می‌شود و امکان وجود غذای مانده و فاسد در آنجا کاهش پیدا می‌کند.

عزیزی بیان کرد: رستوران‌هایی که به اصطلاح پرت هستند و از جاده دورند، مراجعات به آنها کمتر است و امکان دارد گاهی مواد اولیه آنچه که باید نباشد یا نکات بهداشتی را به درستی رعایت نکنند؛ هرچند ممکن است این موارد در رستوران‌های مورد تایید هم وجود داشته باشد، ولی این امکان و احتمال در رستوران‌های دور از جاده بیشتر است.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: بهتر است مسافران سعی کنند برای غذای بین راهی خود از غذا‌های حاضری، کنسرو شده، بسته بندی و کارخانه‌ای که استریل هستند و خراب شدنی نیست استفاده کنند.

مصرف کاهو و سبزیجات در رستوران‌های بین راهی ممنوع!

عزیزی درباره مصرف سبزیجات و کاهو در رستوران‌های بین راهی اظهار کرد: بهتر است سبزیجات و کاهو در رستوران‌های بین راهی مصرف نشود، زیرا سالاد باید کاملا شسته و ضدعفونی شود، اما امکان دارد این کار در رستوران‌های بین راهی به مقدار کافی انجام نشود و انگل‌های موجود در آن از بین نرود که  باعث ایجاد بیماری خواهد شد.

وی بیان کرد: به هر حال مصرف غذا‌های رستوران‌های بین راهی باید با احتیاط بیشتری صورت بگیرد اما بین ۲ غذایی که با گوشت و مرغ درست شده‌اند (مانند جوجه کباب و کباب کوبیده) جوجه کباب ارجحیت دارد، زیرا موادی که کباب کوبیده از آن درست شده است مشخص نیست و ممکن است ترکیبی از موادی چون سنگدان مرغ باشد، ولی جوجه کباب حتی اگر مرغ‌ها مانده باشد، چون پخته می‌شود تمام میکروب‌ها از بین می‌روند.

عزیزی گفت: بنابراین بهتر است مسافران نوروزی در صورت استفاده از غذا‌های بین راهی رستوران‌ها از آنها بخواهند که غذایشان را به طور کامل بپزند و به هیچ عنوان غذا به صورت خام نباشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۷۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان