//
کدخبر: ۱۷۲۸۷۱ //

کاهش ازدواج علاوه بر حوزه مالی، عوامل فرهنگی دارد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: معتقدیم کاهش ازدواج علاوه بر حوزه مالی، عوامل فرهنگی دارد و زیر بار تعهد رفتن جوانان برای تشکیل زندگی مشترک کم شده است.

کاهش ازدواج علاوه بر حوزه مالی، عوامل فرهنگی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در جلسه تکریم سکینه سیف جمالی سرپرست سابق و معارفه اعظم کریمی مدیر کل جدید دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با تشکر از زحمات سیف جمالی در مدت ۵ ماه سرپرستی این دفتر گفت: خانم جمالی یکی از نیروهای متخصص و باسابقه حوزه جوانان هستند که در این مدت سرپرستی با اشراف، نظارت و هدایت ایشان برنامه‌های این دفتر به خوبی پیش رفت و همچنان از ایشان به عنوان مشاور معاونت جوانان بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: در همین مدت کوتاه سرپرستی، مشکلات زیادی که سال‌های زیادی با سازمان بهزیستی در خصوص مجوز دفاتر مشاوره ازدواج داشتیم با پیگیری خانم جمالی مرتفع شد و همچنین در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج کارهای خوبی صورت گرفت و می‌توانیم بگوییم یک دفتر خیلی مرتب و توانمند از لحاظ نیروی انسانی، کارشناسان و برنامه‌ها تحویل خانم کریمی می‌شود.

تندگویان با اشاره به اینکه کریمی چهره شناخته شده‌ای در صدا و سیما و خدمات ارزنده‌ای نیز در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دارد گفت: خوشحالیم که نیروی توانمندی را در کنار خود داریم و با توجه به این سابقه و اینکه خیلی از مشکلات حوزه‌های مختلف این دفتر برطرف شده، انتظارات از خانم کریمی و همکارانشان بالاست.

وی افزود: بسیار خوشحالیم توصیه‌ای که ما به همه مسئولین کشور در خصوص جوان‌گرایی در مدیریت دستگاه‌ها داریم به صورت کامل در معاونت جوانان انجام شده و در کل کشور نیز معاونین جوانان از مدیران جوان انتخاب می‌شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در کل کشور ۲۰ سال سن مدیریتی حوزه جوانان را کاهش داده‌ایم، افزود: امیدوارم خانم کریمی با توکل به خدا در ادامه فعالیت دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی موفق باشند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود در این دفتر فعالیت‌های حوزه ازدواج، دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با این حوزه ساماندهی پیدا کند و همچنین در دوره مدیریتی ایشان بتوانیم سازمانی کشوری برای موضوع خیرین ازدواج داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان به ترویج فرهنگ ازدواج و تغییر نگرش جوانان به ازدواج تاکید کرد و گفت: در حوزه وام ازدواج، امسال به هر زوجین ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت شد و برای سال بعد به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این موضوع موجب شده، آمار ازدواج در کشور مقداری بالا رود.

وی تصریح کرد: برخی آمارهای طلاق که آن را مرتبط با رشد ازدواج می‌دانند، قبول ندارم و معتقدم طلاق عوامل متعددی دارد. همین که آمار ازدواج بالا رفته، خود گام بلندی است که امیدوارم سال بعد نیز با افزایش وام ازدواج رشد بیشتری داشته باشد.

تندگویان با بیان اینکه با ۶۰ میلیون تومان وام ازدواج که هر دو زوج دریافت می‌کنند می‌توان زندگی کوچکی به خصوص در شهرستان‌ها و روستاها آغاز کرد، گفت: باید امیدوار باشیم سال‌های آینده نیز وام ازدواج افزایش پیدا کند هرچند که معتقدیم کاهش ازدواج علاوه بر حوزه مالی، عوامل فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه زیر بار تعهد رفتن جوانان برای تشکیل زندگی مشترک کم شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ و نگرش جوانان و خانواده‌ها به ازدواج عوض شود. خانواده‌هایی با توان بالای مالی در کشور داریم که جوانانشان زیر بار تعهد نمی‌روند و ازدواج نمی‌کنند که امیدواریم با کمک همه دوستان بتوانیم این فرهنگ و نگرش جوانان امروز به ازدواج را تغییر و آنها را به سمت ازدواج مناسب سوق دهیم.

در ادامه این جلسه سکینه سیف جمالی نیز با آرزوی موفقیت برای اعظم کریمی در ادامه راه دفتر توسعه اجتماعی جوانان، گزارشی از عملکرد، موفقیت‌ها و دستاوردهای ۵ ماه سرپرستی خود در این دفتر ارائه کرد.

در پایان جلسه نیز اعظم کریمی با تشکر از زحمات سکینه سیف جمالی در مدت مسئولیتش در این دفتر و همچنین تشکر از اعتماد وزیر ورزش و جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مهمترین رویکردی که در این دفتر خواهیم داشت برنامه‌ریزی برای توسعه اجتماعی جوانان است.

کریمی گفت: می‌دانیم که کار سنگین و سختی پیش رو داریم اما با توکل به خدای متعال و با یاری و کمک دوستان و مشاوره‌های زیادی که از آنها خواهیم گرفت امیدواریم بتوانیم در پایان کار به مقصد و هدف خود برسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان