//
کدخبر: ۱۷۲۳۲۷ //

کارشناس فضای مجازی: پیام‌رسان‌های خارجی عامل ناامنی و ترور در کشور است

کارشناس فضای مجازی گفت: دشمن امروز اسلحه و تروریست وارد نمی‌کند؛ بلکه از طریق تلگرام و با آموزش افراد، در کشور ناامنی ایجاد می‌کند.

کارشناس فضای مجازی: پیام‌رسان‌های خارجی عامل ناامنی و ترور در کشور است
به گزارش فرتاک نیوز،

 روح‌الله مؤمن نسب، در کارگاه سواد رسانه که در پردیس شکیب مهریز برگزار شد با اشاره به آسیب‌های پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجوی خارجی خاطرنشان کرد: موتور جستجوی گوگل، تمام اطلاعات جستجوی کاربران اینترنت را در خود حفظ کرده است. اطلاعاتی که گوگل ذخیره می‌کند اگر خود کاربر در جریان آن قرار گیرد حیرت‌زده می‌شود.

کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه نادیده گرفتن حریم خصوصی و ترویج بی‌حیایی هدف دشمنان است افزود: پیام‌رسان‌های خارجی به تمام بخش‌های گوشی همراه هوشمند دسترسی کامل دارند و می‌توانند در هر زمان بدون اجازه صاحب گوشی همراه، عکس‌برداری یا فیلم‌برداری کند. مردم نیز که تا چند سال اخیر با کشیدن پرده‌های خانه، حریم خصوصی خود را حفظ می‌کردند یا بانوان ایرانی که نسبت به‌عکس های خود حساس بودند، اکثراً امروز از چهره خود و تمام زوایای زندگی خصوصی‌شان عکس می‌گیرند و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

وی بابیان اینکه می‌توانیم با شناخت زمینه دشمن، برنده جنگ نرم باشیم عنوان کرد: در جنگ سخت، حمله نظامی دشمنان را دفع کردیم و توانستیم پیروز شویم، زیرا مادران این سرزمین باتربیت فرزندان صالح و پاک و اعزام آن‌ها به جبهه‌ها در مقابل تجاوز دشمن ایستادگی کردند. اراده و ایمان قوی اسلحه مردم ایران بود؛ اسلحه‌ای که دشمن نداشت و امروز در جنگ نرم تلاش می‌کند این اسلحه را از مردم بگیرد.

مؤمن نسب با انتقاد از مردم به خاطر عدم مطالبه گری اظهار داشت: مسدود شدن پیام‌رسان‌های خارجی باید مطالبه مردم باشد. دشمن امروز اسلحه و تروریست وارد کشور نمی‌کند بلکه با آموزش برخی افراد سست‌عنصر در کشور ناامنی ایجاد می‌کند. در حادثه رژه اهواز، برخی از جوانان اهوازی از طریق تلگرام جذب داعش شده بودند و با استتار اسلحه در حاشیه مراسم رژه موجب شهادت ۲۵ نفر از مردم و از دست دادن جان خود شدند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خانواده گفت: رهبر معظم انقلاب از خانواده به‌عنوان تنگه احد نظام جمهوری اسلامی یاد کردند. اهمیت مراقبت از افراد خانواده بسیار مهم‌تر از جهاد فرهنگی و خدمت‌رسانی به مردم است؛ زیرا خانواده آسیب‌دیده به جامعه نیز آسیب وارد می‌کند.

مؤمن نسب ادامه داد: باید به نسل جوان توجه شود و آن‌ها را به سمت معنویت سوق داد. در خانواده مهم‌ترین رکن مادر است. اگر مادر خانواده سالم بماند خانواده نیز مصون می‌ماند اما اگر مادر خانواده مبتلا شود و با سرگرم شدن به فضای مجازی از تربیت فرزند و شرایط حاکم بر خانواده غافل شود، مشکلات بسیاری دامن‌گیر خانواده و جامعه می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: رأس حکومت شخصیتی معمم، باتقوا و هوشیار است اما بدنه حکومت سرگرم بازی و فضای مجازی است؛ بنابراین پدر و مادرها، مساجد و دانشگاه‌ها به‌جای تربیت نسل جدید و نظارت دقیق و جدی بر امور مختلف بی‌توجه و بی‌خاصیت شده‌اند؛ حوزه علمیه نیز بی‌اثر شده است؛ زیرا نمی‌خواهند تاثیرگزار و جریان ساز باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان